Gå til innhold

Truende abort?

L prøver igjen har blitt mamma

Anbefalte innlegg

Etter daglige (små) blødninger i 3 av 8 uker og etter gjentatte ultralydundersøkelser og hcg-målinger, har jeg fremdeles ikke fått noe klart svar fra legene. Fredag var jeg til ultralydundersøkelse, hvor de endelig fant tegn til hjerteaktivitet hos det lille fosteret (de fant også ut at jeg trolig bare var 6 uker på vei). Men: samme kveld hadde jeg rie-lignende smerter, som endte med en del blod på toalettpapiret. Etter 1 MA og 1 SA, begynner jeg å bli rimelig lei. Fikk heldigvis (trodde jeg) ultralyd dagen etter, men her kunne bare legen konstatere en blodansamling ved siden av fostersekken. Hun klarte ikke å se om hjertet slo eller ikke... Hun mente jeg hadde en truende abort, og jeg må tilbake på mandag.

Er sinnsykt lei av å vente og vente, skulle ønske jeg bare kunne få et klart svar så jeg vet hva jeg har å forholde meg til!

Er det noen der ute som har fått diagnosen "truende abort" som det har gått bra med (og som også har mistet flere ganger)?

Fortsetter under...

All form form blødning i første trimester blir betegnet som truende abort, så det er ikke fordi det er noe spesielt galt med deg.

Jeg har hatt daglige småblødninger hele første trimester begge gangene jeg har vært gravid. Første gang var jeg på tidlig UL og legen mente jeg var kortere på vei enn antatt, evt at embryoet ikke utviklet seg som det skulle. Det endte i SA i uke 11. Jeg hadde akkurat det samme denne gangen og var sikker på at det nå ville ende likt, men det har det ikke gjort og jeg er nå i uke 21 og alt er helt flott. Det er derfor sannsynlig at jeg nok bare lettere har hormonelle blødninger og at de blødningene jeg hadde forrige gang ikke hadde noe med SA'en å gjøre.

Så, det er mulig å ha blødninger uten at det går galt. :-)

Tusen takk for en fin tilbakemelding, men nå har toget gått for min del. Var på ultralyd i dag, hvor de så en ny MA... Har fått med meg en tablettkur for å kvitte meg med det som er igjen der inne. Blir heldigvis tatt veldig godt vare på av sykehuset, og skal tilbake på utredning om et par måneder. Krysser fingre for at vi en eller annen gang skal klare det vi også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...