Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Når min datter var 16 mnd. hadde svigermor henne en uke mens vi flyttet. Hun hadde trappet veldig ned på ammingen før dette, og ammet ikke så ofte.Nattammingen hadde vi sluttet med for lenge siden. Når hun kom tilbake var hun avvent. Nå er lillegutt snart 14 mnd, og svigermor har tilbydd oss å gjøre det på samme måten. Det er vanskelig for oss å få avvent alene. Trenger støtte, men pappan jobber veldig mye, og trenger den hvilen han kan få. Dessuten ammer lillemann fortsatt på natten, og spiser ikke så godt ellers pga. det tror jeg. Ønsker å slutte, både for at han skal få sove og spise bedre, og pga barnehagestart. Svigermor bor 8 mil unna, så jeg kan hente hvis det blir krise. Dessuten trenger han jo ikke være så mange dagene... Ser på dette som en gylden mulighet, men er bitelitt usikker.. Det jeg lurer på er om det kan bli for mye for ham å skilles fra foreldrene og de vante omgivelsene samtidig som han "mister" puppen? Hva tror dere? Tror gevinsten blir større enn ubehaget for ham på lang sikt, men vil nødig gjøre noe som skader..
mamman til to gutter Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har lest et sted (tror det var i bam/foreldre og barn) at det beste for barnet er at man avvenner selv. Argumentet var at da forsvant ikke mor, far og pupp samtidig. Vi har ikke tatt avvenningen selv enda, så aner ikke om vi får det til å fungere, men vil hvertfall i utgangspunktet gjøre det selv og da selvfølgelig med hjelp fra pappaen til mini.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 lillemann på 14mnd bestemmer når det er slutt her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå