Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Jeg leser om alle som tester positivt 3 dager osv før IKM. Noe jeg ikke har gjort... Men er dette overhodet mulig når man tok Ovitrelle for å få i gang eggløsnings? Er det ikke slik at den gjør at du kan teste negativt helt til IKM? Eller er jeg bare patetiskt som klamrer meg til at jeg kan av unnskyldninger for å få noe håp? Takk.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Ovitrelle skal ikke slå ut på graviditetstest, verken den ene eller andre veien - undersøkte dette med leger opptil flere ganger og klinikken jeg gikk til den tiden jeg holdt på med insem. Men noen av de som går igjennom IVF blir satt på Ovitrelle i tillegg til progestron støtte etter egginnsetting - der vet jeg noen har lurt på om det kan påvirke test res. Selv ble jeg ikke satt på Ovitrelle når jeg gikk gjennom IVF - i tilfelle ville jeg spurt klinikken eller lege. (jeg har ennå ikke hørt at de som bruker Ovitrelle og testet positivt før IKM faktisk ikke ER gravide, men at mange lurer på dette er intet nytt..)
Månestråle75 Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 Du kan gå inn på felleskatalogen.no, og slå opp Ovitrelle der. Jeg forstod det slik at ovitrelle kan sitte i kroppen i inntil 10 dager, og kan gi et falskt positivt resultat på en graviditetstest i den perioden.
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Eggløsningssprøyta kan absolutt slå ut på en graviditetstest. Det er kunstig tilført HCG og kan holde seg i kroppen i opptil 10 dager, sjeldent lenger. Vi tok en test en liten uke etter eggløsningssprøyta, og den ble positiv, men fikk senere negative tester, og heldigvis, positiv igjen da det nærmet seg IKM Men Ovitrelle/Pregnyl gjør IKKE det motsatte, altså forhindrer deg å teste positivt. Men har du fått negative tester, kan du være helt sikker på at du virkelig er gravid hvis du får positiv test
jente1977 Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Jeg testet positivt etter ovitrelle en syklus jeg ikke ble gravid (10-11 dager etter sprøyta var satt), veldig svakt, men den slo ut (veldig sensitiv test da). Måneden etter også, men da ble den sterkere og sterkere, og da var jeg gravid! Det beste er å vente til IKM med å teste (lettere sagt enn gjort), da vil du få sikkert svar iallefall. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå