Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har vært en av dere, som har hatt problemer med å bli gravid. Slutta på pilla i desember 06. Ingen ting skjedde. Etter 1 år tok vi kontakt med fertilitetsklinikken, og legen undersøkte meg. Fikk beskjed om at jeg ikke hadde eggløsning, og at han ikke hadde trua på at vi ville klare å bli gravide på egen hånd.

Måtte først over på p-piller i 2 mnd, fortsatt ingen regelmessig mens (noe som skal skje pga hormonene i p-pillene) Da jeg tok kontakt med de og sa jeg ikke fikk mensen av p-piller hadde de ikke vært borti det før. Så var det over på pergotime. Skulle egentlig ta det i 2 mnd, men siden mensen fortsatt ikke kom fikk vi beskjed om at det ikke var noe vits.

Fikk ny time på klinikken hvor vi måtte over på stimulering ved hjelp av sprøyter. Jeg blei utrolig lei meg, og særlig siden man hele tiden går å håper på at denne mnd går det, men nei da.... Så var det over på piller som skulle gi meg mensen før jeg startet på sprøytene. Da jeg begynte på sprøytene reagerte ikke kroppen min som den skulle, så gikk totolt på sprøyter i 3 uker før legen var fornøyd. Satte eggløsningssprøyta og så var det bare å vente. Magen min var som en ballong, og gjorde utrolig vondt. Fikk ny time 1 uke etter at siste sprøyta var satt. Hadde eggstokker på str med knyttnevene til en mann. Alt for store. Så sier hu plutselig... Jøss hva er det??? Og der var et lite under på 6 uker med bankende hjerte.... Som har vært igjennom, mensen, sprøyter og hormoner. Ikke noe rart at kroppen ikke ville reagere på sprøytene for jeg var allerede gravid. :) Og det på egenhånd. Nå er jeg 11 uker på vei og alt ser bra ut.

Jeg var et håpløst tilfelle fikk jeg beskjed om, men det klaffa til slutt. Har vært en lang og har kamp, med mange skuffelser.

Så ikke gi opp jenter. Ta kontakt med legen din for å bli sendt videre, sånn at dere får hjelp hvis dere trenger det. Ikke vent og vent. Jeg syntes det var utrolig rart å gå inn døra på klinikken, men de er så flinke og vi angrer ikke for at vi oppsøkte hjelp.

Lykke til, er snart din tur. :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for inspirerende innlegg!

Og GRATULERER så mye med spira!!!!

Skrevet

WOW for en historie! Gratulerer så masse!! Ønsker deg et godt svangerskap med mye glede :)

(Er vi på samme terminklubb? februar..)

Skrevet

For en fantastisk historie!! Den ga virkelig håp:)

Gratulerer sååå mye!!!:) Kos deg masse med den voksende magen!

Skrevet

Gratulerer så mye med spira!!!

Skrevet

Takk alle sammen. :)

Jeg hadde halt gitt opp håpet, og var SÅ lei meg når jeg fikk vite at jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd.

Ja er i febraurklubben, fått termin 17 februar. Det har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg er gravid hehe... En veldig rar følelse.

Jeg vet så godt hva dere går igjennom. Hvor lei og sliten man blir av all prøvingen og skuffelsene.

Når jeg leste positive innlegg her inne, tenkte jeg bare: det kommer jo aldri til å skje med meg, men nå ser det ut som at det blir baby på meg i febuar.

MASSE, MASSE, MASSE LYKKE TIL ALLE SOM ER PÅ "SLITERE" SIDENE. Savner dere masse, så er stadig innom for å se hvordan det går med dere. Dere kommer nok snart etter alle sammen. :)

Klem fra meg.

Skrevet

Hei KR0705!!!

ÅÅÅÅÅH så koselig å lese at dere har klart det!! Vi gikk på pergokurer samtidig... Er så uendelig moro å lese om de andre sliterne som får det til. Jeg har nå kommet til uke 20, og er halvveis allerede! Syns tiden har gått kjempefort, og er like takknemlig hver eneste dag for vårt lille mirakel som jeg bærer på ;)

Til dere andre: Jeg må si meg helt enig med KR0705 - ikke gi opp. Og ikke vent og vent før dere går til det skrittet og oppsøker legen. En utredning tar lang nok tid i seg selv, så det er like greit å bare hoppe i det med en gang ;) Vi prøvde i 2 år før vi oppsøkte legen, etter noen mnd fikk vi beskjed om at jeg ikke hadde el av meg selv. Ble da satt på pergokurer, noen ga el, andre ikke, og en gang forsvant tr uten at det var en graviditet på gang. På siste pergokur før ivf søknad prøvde jeg babyklister, og jammen ble jeg gravid!! Pergoen ga resultater i alle fall, for hadde jo ikke blitt gravid uten at den ga meg el :P Om det var ren tilfeldighet at jeg gikk på babyklister den pp, eller om den hjalp egget å feste seg, vil jeg aldri få vite, men velger å tro at den hjalp.

Ønsker alle sliterne masse lykke til!!! Håper dere får ønsket oppfylt og får en spire i magen snart... Klem fra meg og den lille i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...