Gå til innhold

Å bli til "ingenting" etter man dør kontra å komme til himmelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini1987

Har ikke du lest om røver,n på korset?

Hva sa Jesus? Han sa: "I dag skal du være med meg til PARADIS"

Altså tar du feil

Skrevet

Noen oversettelser sier det du siterer her, men en nøyaktigere oversettelse sier :" Jeg sier deg i dag ;du skal få være med meg i paradiset.....

Dessuten "dro" ikke Jesus opp til himmelen den dagen.Først var han 3 dager i graven, og ventet på at gud skulle reise han opp igjen.

dertter gikk det hele 40 dager før han drog til himmelen,

Hvor var røveren da ? Jo i graven, og ventet på en fremtidig oppstandelse.

Skrevet

mini1987

Alt skjedde på korset , Jesus dro rett til Paradis og tok med seg røveren dit.Jesus var først inni i Himmelen og la Blodet sitt på offerealteret(les Hebreerbrevet , der står alt om blodet forklart) som en soning for hele verdens synd.

Du prøver å ro deg i land med unnasnakk....noen gang vurdert å bli politiker?;-))

Skrevet

Jeg tror ikke jeg trenger å ro, som du sier. Hvert eneste skriftsted jeg har kommet med er fra bibelen, guds eget ord ,-og jeg går ut fra at du tror på den. Tror du det jesus sa da han sa at ingen annen var steget opp til himmelen før han ? Tror du det når bibelen sier at Jesus var død og i graven i 3 dager, eller er ikke det sandt.?

Skrevet

Ja det står om at Jesus ble oppreist den tredje dag og det står at Han sa til røvermannen at han skulle bli med han til Paradis den første dag, ergo dro han til Paradis og leverte offeret for all verdens synd , sitt eget blod, slik det står i Hebreerne.Så spaserte Han frimodig ned i dødsriket fordi djevelen hadde ingen makt over Ham og Han hadde seiret over døden og dødsriket med sitt eget blod.Det står mye om hvordan de i det gamle testamentet måtte ofre blod for at synder kunne bli tilgitt , det var i den gamle pakt.Jesus kom som yppersteprest for den nye pakt og benyttet sitt eget blod i stedet for blod av bukker og kalver, derfor blir han kalt for offerlammet.Det var et offfer som Han bare behøvde utføre en gang , det var en gang for alle...derfor opphevet Han den gamle pakt med sine bud og regler.Jesus kom med den nye pakt .Derfor innstiftet Han også nattverden før Han ble hengt på korset og Han sa til disiplene at dette var DEN NYE PAKTS måltid.

Jeg tror ikke på det du sier mini1987, jeg tror at Jehovas vitne er en sekt som driver med vranglære og legger bud og regler på folk som ikke er fra Gud.Bare se på den slaviske måten dere er nødt til å vitne på.Der skrives opp for hvert magasin dere deler ut og rapport sendes inn til vakttårnet.Dersom JV slutter å vitne så er han ikke et JV mer og kan ekskluderes fra menigheten og utestenges .Det ligger i selve navnet Jehovas vitne at dere er nødt til å vitne.Jeg tror ikke dere er drevet av kjærlighet men av frykt.Jeg har nevnt flere profetier over her som du ikke kunne svare på fordi det er falske profetier utgått fra vakttårnet , jeg gav deg et skriftsted i moseboka som forklarer at slike som sier falske profetier ikke er utsendt fra Herren.

Skrevet

Jeg ser at vi ikke kommer lenger her så jeg avslutter her. Jeg skulle ønske du tok deg tid til å høre på noen av de vitnene som kommer til deg på døren , og spør de om hva de tror , og om selskapet VT. , for det er tydelig at din kunnskap om JV er minimal ,Det aller meste du sier om dette i dine innlegg , er ikke i nærheten av sannheten engang. Det er mulig at du som mange andre har hørt disse ting av andre igjen, og derfor har gjort deg opp en meniing om dette, men sannheten er det ikke i nærheten av.

Skrevet

Ja det er helt greit at vi ikke blir enig=))du får tro hva du vil...he he.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...