Gå til innhold

Å bli til "ingenting" etter man dør kontra å komme til himmelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er traumatisk for et barn å bli fortalt at man blir ingenting etter man er død, hvordan forklarer man for barnet hva det var før det ble skapt/kom inn i magen til mammaen? Ut fra dette utsagnet er det logisk at det også er traumatisk for barnet å bli fortalt at det var ingenting før sædcellen smeltet sammen med egget i morens livmor.

Skrevet

Kjære deg

Det løser man ved å forklare barnet at man var i Guds hjerte før man kom inn i magen til mamma

Man er skapt av Gud med en hensikt

Skrevet

Man var i Guds hjerte, altså som en del av Gud? Alle mennesker er en del av Gud og alle mennesker er født med synd.. hvor kommer da synden inn i bildet?

Hva er hensikten?

Du forklarer ikke noe om biologi?

Skrevet

Kan godt si det sånn at man var en del av Gud for husk vi er skapt i Guds bilde og har ånd , sjel og kropp slik som Gud.

Kan godt tenke at hvert mnsk du ser har en liten bit av Gud og til sammen ville alle mnsk være som et bilde av Guds mangfold

Glem nå det tullet med at mnsk er født med synd det stemmer ikke

Synden kommer når mnsk blir gammel nok til å velge å synde

Skrevet

Men hva med biologien, altså hva som skjer når sædcellen og egget smelter sammen. Forklarer du det eller overser du den biten?

Du har sikkert mange regler for barnet ditt (iallfall kommer du til å få det når det er stort nok), regner du det som synd hvis barnet bryter dem eller kaller du det synd hvis barnet bryter de 10 bud (noe det stadig gjør)?

Å velge å synde er å gjøre det bevisst. Så hvis man synder uten å være det bevisst, begår man en synd da?

Skrevet

Hva med biologien-hva er det du mener?Skjønner problemstillingen.

Jeg har null regler for barnet mitt men bortsett fra at det ikke får skru på komfyren, trykke på tv-knappeme, hoppe over gelenderet på balkongen o.l=))

Jeg lar mine barn få vite at Jesus finnes og at de er høyt elsket av Gud.Ellers feirer vi jul og påske som vanlig og holder da ikke skjult for ungene hvorfor vi gjør det.

Dersom foreldre bare er opptatt av å lære ungene om synden så er det ikke rart at ungene blir trøtt av religion når de vokser til.

Det er ikke riktig måte å presentere evangeliet på.Det var ikke slik Jesus kom til denne verden, Han var jo synderes og tolleres venn står det i bibelen.Var det ikke Peter som hogget et øre av en soldat som kom for å ta Jesus og korsfeste Ham ? men Jesus refset Peter og leget mannens øre.Det står flere fortellinger om at disiplene ville gjøre ting på sin egen måte og Jesus måtte tilrettevise dem mange ganger.Slik er det nok desverre fortsatt.....

Dersom man synder ubevisst så behøver det ikke være en synd

Skrevet

Ingen regler, bare elsket av Gud. Du verden.

Jeg er ganske sikker på at jeg heller mer i Blond sin retning. Men også ganske sikker på at unger ikke får traumer av å bli fortalt at døden ender i ingenting.

Ville nok heller vært mer bekymret for barnet ditt som ikke har andre rammer en Gud og å ikke tukle med komfyren! Det kan fort bli traumatisk.

Skrevet

hvilken regler har du da når ungen er under 2?

Skrevet

«De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting.» (Forkynneren 9: 5)

Hvis man først skal fortelle barna om Bibelen er dere ikke enig at man burde vite hva som stod i den? Det står nemlig ingen plass i Bibelen at man havner i himmelen når man dør...

Skrevet

Filipperbrevet 3 vers 20:

"Men vårt hjemland er i himlene, og derfra venter vi også stadig på Frelseren,Herren Jesus Kristus"

Også er annet vers ang. himmelen; Matt. 6 vers 19-21:

"Samle dere ikke skatter på jorden,hvor møll og rust ødelegger,og hvor tyver bryter seg inn og stjeler.

Men samle dere skatter i himmelen , hvor verken møll eller rust ødelegger, og hvor tyver ikke bryter seg inn og stjeler.

For der skatten deres er , der vil også hjertet deres være."

Det står mange steder i bibelen om at vi kommer til himmelen babygirl83=Fødeklar! som du ser, så jeg vet ikke om du kun har lest det ordet i Forkynneren jeg.....? ;-))

Skrevet

heheehe... kunne tenkt meg å sett inni hodet til et barn som blir fortalt at "det var i Guds hjerte før man kom inn i magen til mamma". LOL

Skrevet

Jeg har altid tenkt at før vi kom i magen til mammane våre var vi gudside, en ånd av liv. Gud fikset det sånn at det kreves en mann og en kvinne for at det skal skapes trygge omgivelser for det kjæreste han laget, nemlig menneske.

Jeg vet ikke om noen har rett til å si til et barn eller en voksen at etter døden venter ingen ting. Det kan man da vel ikke vite? Man kan jo si at man tror det, men ikke at man vet. Akkurat som om jeg tror, ikke vet (for jeg har jo ingen beviser, untatt Guds ord) at det finnes et himmelrike som venter oss.

Skrevet

Nettop det at man lurer, bekrefter jo sanheten i synd?

Hadde man ikke hatt grun til å undre på hva synd var så hadde det heller ikke vært synd.

Synd= bomme på målet.

Bevist eller ubevist..... synd handler om å ikke kunne elske sin neste som seg selv.

Hvis man MÅ mot si dette er det jo fordi enn underbevist ser sanheten i det.

Gud er ikke noe hokus pokus... da hadde det jo plutselig bare ploppet opp en gutt eller jente ett eller annet sted da..... hokus pokus. Hvem kan ikke si at det er et mirakel at etter ni mnd i magen så kommer det ut ett miniatyr menneske.... At en i det hele tatt stusser over det??? hvorfor.

Når det regner så faller det jo dråper fra himmelen og ned.... ellers ville det ikke regnet. Er ikke noe hokus pokus det?

• 1 måned senere...
Skrevet

Vårt hjemland i himmelen ? Bibelen sier noe interressant i Sal.115:16:

Himmelen er herrens himmel, men Jorden gav han til menneskene."

Bibelen nevner at det er noen mennesker som skal til himmelen, ja den nevner tilogmed antallet,-og grunnen til at de skal dit.Dan.2:44 forteller om at Gud vil opprette et rike (Regjering ) I himmelen som vil utslette alle de jordiske regjeringene (Syreformene) og selv ta makten i all evighet.Det er dette riket vi ber om i "fader vår"

Jesus sa til apostlene i Luk.22:28,29 at han overdrar riket til dem....Timoetus sier i 2.tim. 1:12 :"Holder vi ut skal vi også herske sammen med ham.."

I Åp.20:6 fortelles det om hva denne gruppens oppgave vil være i himmelen:.."holder vi ut skal vi herske sammen med kristus i 1000 år

I Åp.14:1og 3 fortelles detat tallet på dem skulle være 144000 som var frikjøpt fra jorden..for å være en førstefrukt for gud og lammet...

Disse vil herske samen med Jesus som er konge i himmelen.

Etter at Johannes hadde sett denne gruppen på 144000, så han en stor flokk som ingen kunne telle, av alle nasoner og stammer...Åp.7:9

Denne gruppen er de Mat.5:5 nevner som skal arve Jorden...

Skrevet

Din tolkning av de 144000 stammer nok fra Jehovas vitnes lærebok.

Jeg er ikke enig i JV , s tolkning av bibelen.

Jesus gav oss ingen befaling om at vi skulle streve etter å bli en av de 144000 og Han nevnte overhodet ingenting om den saken så da ser jeg det ikke som min oppgave å fundere så veldig mye på hvem disse er.MIN oppgave er å ta mitt kors opp og følge Jesus.Det er å gjøre som Jesus sa enkelt og greit.Min tro er så enkel at et lite barn forstår den: TRO PÅ JESUS.

Skrevet

Det er sandt som du sier. Det er viktig å tro på Jesus.,men er tro alene nok..Må vi ikke og ha gjerninger? Jak.2:14,17,18,20, Sier :"Hva hjelper det om noen sier at han har tro når han ikke har gjerninger..kan vel troen frelse han?" .......sliker det også med troen, ..har den ikke gerninger er den rett og slett død." ......tro er til ingen nytte uten gjerninger," Vi ser her at Gud krever noe av menneskene for at de skal ha hans godkjennelse.

Han oppfordrer oss til å stadig ta til oss mer kunnskap om han og hans hensikter,

Joh 17:3 sier at det betyr evig liv at vi stadig tilegner oss kunnskap om han og om Jesus, Ord.2:3 sier at vi skal lete etter ,kunnskapen, grundig som etter skatter , da skal vi vinne kjennskap til gud.... Da vil vi og forstå hva vi ber om i "fader vår" når vi ber om at riket skal komme, og at hans vilje må skje på jorden.Hva er riket..Når vil hans vilje skje på Jorden ???

Skrevet

Mini1987...

Gode gjerninger kommer med troen, det livet du lever i Gud, den nærheten du har til ham.

Heldigvis slipper jeg å gjøre meg fortjent for å komme til himmelen.

Det rekker å si Ja til Jesus, og han tar bolig i hjertet ditt.

Joh 3:16

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav Sin Sønn, Den enebårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Skrevet

Hvordan i alle dager skal da et lite barn bli frelst?

Det har jo ingen gjerninger.

Jeg tror at troen alene og bekjennelsen av sin tro er nok til å bli frelst og komme til Himmelen.

Må si jeg er lei meg på vegne av JV som ikke tror de kommer til Himmelen men bare deres ledere som styrer "vakttårnet".Stakkars dere som legger dere under slike maktsyke mennesker.

Skrevet

Det du sier er det samme bibelen holder fram, - og det jeg ville fortelle. Ingen mennesker vil kunne gjøre seg fortjent til å oppnå evig liv. Vi er ufullkomne fra fødselen av. Det er kun pga. guds ufortjente godhet at vi nå har muligheten. Han sendte sin sønn til jorden som et gjenløsningsoffer, for- på en måte å kjøpe oss fri fra døden , og få håp om evig liv i fremtiden.

....men tro alene er ikke nok ,i følge det bibelen sier i Jak.2:26 ;"For som kroppen er død uten ånd, er troen død uten gjerninger"

Jak. 1:22 Sier " Dere må gjøre det ordet sier, ikke bare høre det, ellers vil dere bedra dere selv.."

Det ville jo være logisk at Gud krever at vi følger hans veiledning hvis vi skulle få leve i hans paradis, der alt det onde vil være borte for evig,-der krig og kriminalitet aldri mer vil finnes.Der alle våre problemer er borte for Alltid

Skrevet

Tro er av størst betydning for å bli frelst, men og gjerninger sier bibelen. Det er sandt som du sier at et spebarn ikke har gjerninger-verken onde eller gode-, men de har heller ikke tro...

Likevel trenger de å benytte seg av gjennløsningsofferet Jesus skaffet tilveie, pga at alle mennesker har arvet ufulkommenhet og synd fra sine foreldre (Arvesynden) ..Bibelen sier at det ikke kan komme en ren av en uren.

Så selv om et spebarn dør, kan det få en oppstandelse.

Det er ikke riktig det du sier at det bare er leder av JV som kommer til himmelen. Mange mennesker over hele jorden -som ikke er noen ledere har dette håpet ..............

Skrevet

mini1987

Et barn i mors mage som dør kommer rett til Himmelen fordi Jesus sa: "Himlenes rike hører barna til...."

Med alle små bebiser som er døde i mors mage over hele kloden så er nok Himmelen full for lenge siden dersom det kun er 144000 som kommer dit...overbooket , he?

Dersom det kun er 144000 så vil nok ikke lederne av vakttårnet komme dit heller i følge deres lære , tror du de hadde giddet å være ledere da?

Glem heller ikke de falske profetiene som har vært sagt fra vakttårnets profeter: husk: 1872, 1914, 1925, og ikke minst 1975...

Så kan du lese 5.Mos. 18.20-24

pluss :Lukas 21.8

Skrevet

Når menneskene dør, blir vi til jord igjen,slik det sies i begravelser.Bibelen lover at det skal skje en oppstandelse på den siste dag.Vi Venter på at dette løfte skal bli oppfyllt. I Mellomtiden "sover "menneskene i graven slik Jesus sa.

Hvis alle barn ,- som du sier- Kommer til himmelen med en gang de dør ,stemmer ikke det Jesus sa når han var på jorden,i Joh.3:13

" Ingen annen er steget opp til himmelen- enn han som er steget ned-menneskesønnen (Jesus)

Altså var det ingen av verken barna eller de voksene som var kommet til himmelen fra skapelsen til Jesu tid . De Var døde og venter på å få en oppstandelse.VI må bli som små barn for å komme til himmelen eller i det jordiske paradiset som var Guds opprinnelige hensikt. Det betyr ikke at vi skal være barnslige, men troskyldige- ikke stolt ,opprørsk.Vi må godta det bibelen sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...