Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp vært på legevakten med min 4mnd gamle baby. Hun har hostet litt i 2 uker nå, men har virket fin i formen for det. Hadde barnevakt idag, og når jeg kom hjem såg jeg at hun hadde feber. Gikk derfor til legevakten, og hun hadde en crp på 14. Altså ikke noe særlig, en lett infeksjon sa han. Men her sitter jeg og kjenner at jeg er litt bekymret da det er første gangen hun er syk. Men hun er jo så lita og ikke vet jeg hvorfor hun har feber heller. Har ikke merket at det noe tenner på vei heller.

Hun har fått stikkpille og temp har derfor gått ned. Hvor ofte bør jeg måle tempen i natt? Og hvor mange timer bør det gå mellom ny stikkpille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på hvor høy feberen har vært, evt hva den var sist du målte. Min hadde 38,2 i gårkveld, og da sa min pappa som er lege at jeg ikke trengte å måle på natta. Og han sa at jeg ikke trengte å gi stikkpille hvis ikke feberen ble 39,5.

Skrevet

hmm. jeg fikk beskjed om å gi stikkpille ikveld. Hun hadde da 38,4. Men er ikke det litt tidlig at så små babyer blir syke?? Huff vet så lite om det jeg

Skrevet

Aner ikke. Min er i allefall 6 mnd.

Men i og med at man kan gi inntil 4 ganger i døgnet, vil det jo være naturlig at man kan gi minst hver 6. time.

Skrevet

Jenta mi på 5 mnd hadde feber hele helgen, mellom 38-40. Men ingen andre symptomer på sykdom.

På mandag var hun feberfri og tirsdag fikk hun utslett. Viste seg å være den 4 barnesykdommen.

Snakket med helsesøster, hun sa at det er vanlig at babyer kan ha litt feber uten andre symptomer.

De skal ikke ha mer enn 3 stikkpiller i døgnet. Dersom hun ikke plages av feberen trenger du ikke gi henne noe.

Skrevet

det heter vel også at dersom man sliter med å få i barnet mat og drikke kan man også gi en stikkpille..? det er jo ikke farlig i den forstand, MEN alt med måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...