Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Min datter på 2,5 har begynt å bli såååå streng. eks ved kveldsstell ol, så ser hun på meg med det sinte morske annsiktet, brøler nei, og slår meg i fjeset................ Hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Ingen andre som har 2,5 åringer som slår mamma i annsiktet?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Sier nei med en bestemt stemme og viser tydelig med kroppsspråket at det ikke er lov å slå. Jeg blir sint hvis minien prøver på å slå meg, og gir han klar bedskjed om at det ikke er lov. Det er jo ikke riktig å bli sint, men jeg finner meg ikke i det. (skjer sjeldent at han gjør det) Noen vil vel prate og fortelle at mamma får vondt og bla bla bla, men det gidd ikke jeg. Gjorde det vel slik med førstemann, men .... Hvis hun blir helt umulig å slår mye, må du jo prøve å hindre det, holde hendene hennes, sitte henne vekk til hun har roet seg el. Har ikke så mange tips da jeg ikke har opplevd det så mye.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Flytter hånden, sier med rolig men bestemt stemme 'det er IKKE lov å slå'. Hender småen slår av og til, mest for å teste grenser tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Når jenta mi slår (noe som nå er svært sjeldent), så sier jeg nei, det er ikke lov og at jeg får vondt. Hvis hun gjør det flere ganger, setter jeg henne ned på gulvet og snur meg bort fra henne. Som regel kommer hennes dårlige samvittighet fram da og hun gjør det ikke flere ganger. Som sagt, dette er veldig lenge siden hun har gjort og det funger i alle fall her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå