Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på 6 timer biltur neste uke med jenta vår som er 3 uker gammel nå. Samboeren min mener at det går greit å ha henne i bilsete hele tida, om vi stopper skikkelig to ganger underveis.

Vet noen hva som er anbefalt for så små babyer?

Er det mulig å ha noe form for sikring på vogn-bagen isteden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikring på vogn-bagen er ikke anbefalt i det hele tatt. Jeg ville tatt flere pauser og vurdert en overnatting hvis vesla protesterte underveis, de er flinke til å si fra når de ikke er fornøyde.

Skrevet

Men er det OK at de "sitter" så lenge for ryggen osv?

Har maxi cosi-bilstol, og de ligger jo halvveis ... : )

Skrevet

Hører mange forskjellige meninger om det med bilkjøring og små barn. Noen sier ikke mer enn en halv time i sete når de er nyfødte, noen sier de kan sitte til de sier fra selv. Babyen deres blir jo 4 uker og da holder den jo hvertfall lenger enn en nyfødt. Vi kjørte i to timer uten stopp da jenta vår var 7 uker. Jeg ville heller ikke kjørt med sånn netting, men det finnes. Kjenner ei som har det.

Skrevet

Ikke vær nervøs for ryggen hennes. Tenk på alle de som bruker bilsete som eneste vogn... Jeg vil ikke anbefale det altså, men 6 timer en gang (eller to da) kan jo ikke akkurat gi varige men..

Skrevet

Og maxi cosi setet kan man jo legge mye bakover hvis man ikke har base... så da ligger de jo veldig bra. Så lenge dere stopper litt underveis og tar henne opp litt, går nok det veldig bra.

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om dette før vi skulle på en lengre biltur da vår lille frøken var 3 uker. Hun sa at dagens anbefalinger fra fysioterapeuter er at så lenge babyene sover eller er våkene men rolige, så er det ingen problemer med å kjøre uten stopp. Men når de begynner å skrike, så skal man stoppe slik at de får strekke ryggen sin en stund, før man kjører videre.

Skrevet

Takk for svar!! : )

Går det an å legge maxi cosi lenger bak (liggende) om man ikke bruker basen?

Vi får ta to lange stopp og ha henne i vogna og ellers stoppe hvis det blir skriking. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...