sjara Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei. Sønnen min på 2 uker sliter med å sovne alene. Han sovner vel nesten kun ved puppen. Ellers klarer han det ikke, og da blir han overtrøtt og skriker. Hvor mye skal egentlig en liten pjokk som han sove? Det varierer sikkert, men de sover vel stort sett mellom måltidene? Noen som har noen tips eller opplever det samme? Hvis jeg skal holde på sånn, så blir jo minsten en ordentlig tjukkas, he he. Fra spøk til alvor. Det tærer jo litt på at han ikke kan klare å sovne selv, for i natt feks var han våken fra 03-06 og det var slisomt for både ham og meg. Han sovner ved puppen (da får han jo ikke alltid rapet heller, så prøver å ta en pause midt i måltidet for å få rapet litt), men ikke dypt nok til å bli flyttet over i senga si (kanskje det er for varmt å ligge inntil meg?) og da blir det skrik. Han roer seg heller ikke igjen, men skriker til han nesten ikke får puste. Og så små skal jo trøstes ikke ligge alene og skrike har jeg lest? Er også litt redd for samsoving, for i hvert fall i disse tider blir han så innmari varm når han ligger ved siden av meg. Noen som kan hjelpe????? Takk!!!!
Mammaen til Turid Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 prøv med smokk..? kan jo være at han har stort sugebehov..? hjalp ihvertfall på vesla vår.. men dette med nattesøvnen sleit hun også med (slapp av.. det kommer seg om ei stund... )
sjara Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 Ja, han har voldsomt suttebehov. Han har ikke villet ta smokk tidligere. Kjøpte derfor i går en litt mindre latexsmokk og den tar han innimellom. Ikke lenge av gangen da, men koser seg litt innimellom:)
Mammaen til Turid Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 det finnes silikontutter.. er bare dem vesla vil ha nå (hun begynte med latex smokker, men jeg gikk over til avent sine egne smokker, av en eller annen grunn, men de er geniale da.. ..) jeg liker dem bedre også, for det lukter liksom ikke "gummi" (eller hvordan jeg skal forklare det..) av dem. avent sine egne finnes vel i 0-3 mnder, 0-6 mnder, 3-6 mnder og 6-12 mnder..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 dytter opp, har samme problemet selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå