mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 vi ble sendt med sykebil til sykehuset når tulla var 11 dager gammel. kunne ikke ta i ho uten at ho skreik, og hun lå å ynket seg og var konstant fjern i blikket. utartet seg utover dagen og fikk feber og pustet anderledes... nesten som hyperventilering. tok mye prøver på sykehuset. fikk to typer antibiotika til henne. lå til observasjon i tre dager og på vanlig rom i fem dager. sluttet å puste i opptil 15sek til sammen noen ganger og ble helt hvit i øya... pustet rart før disse episodene. hadde da nesten 40 i feber. dyttet til ho og pratet og da kom hun til seg selv igjen. prøvene viste ikke noe. ingen vet hva det kommer av. eneste vi har tenkt på er at jeg vet det er infeksjonsfare ved misfarget fostervann. noe jeg hadde. jenta vår fikk i seg mye av dette, da hun i de to neste dagene spydde/gulpet opp mye som var brunrødt... tenkte detbare var pga vannet og fikk høre at infeksjon i forbindelse med dette vanligvis oppstår innen 48 timer... noen som har vært borti lignende?
mai mammaen til to Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 huff.. høres helt grusomt ut.. håper virkelig de finner ut hva det for noe... og at den lille blir frisk igjen... god bedring hilsen for meg.. har ikke vært borti lignende
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2008 glemte å skrive at vi har kommet hjem nå... lurer bare litt. hadde vært bedre å vite hva det var. men merker at hun har hatt det tøft med alt. dårlig i magen etter medisinen.. kan være opp til ti bleier per dag... hun får ekstra med mat nå pga vektnedgang når hun var på det dårligste. er å sjekker vekt jevnlig. har begynt å legge på seg igjen nå...
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 jeg ble litt stresset når jeg leste innlegget ditt nå for kjenner igjen endel ting fra min 4 uker gamle datter. blir ditt barn fortsatt slik i pusten og man bare ser det hvite i øynene? for slik holder min datter på nemlig. puster kjempe fort og noen ganger hviner hun i pusten også begynner øynene og rulle men kan bare prate eller rugge litt i henne så er hun med igjen. men jeg har så og si slått meg til ro med at dette er når hun koser seg og er i ferd med å sovne. men jeg hadde også misfarget fostervann som hun spydde opp i to dager og hadde også litt feber på sykehuset. men nå når jeg leste innlegget ditt nå ble jeg virkelig redd for at det er noe galt med datteren min. men hun har ikke feber, virker ikke syk og elsker å være på armen og bli tatt på og sover godt derfor lurer jeg på om ditt barn fortsatt gjør dette med øynene og pusten. har nevnt dette på helsestasjonen men fikk beskjed om at vi skulle se det an var normalt at spedbarn rullet med øynene når de ble slitne. men syns fortsatt dette er meget ekkelt å se på. gratulerer så mye med den lille og godt hun er bedre.-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2008 hun ruller forsatt med øynene... men ikke på samme måte... når hun var syk var det ikke direkte rulling... storebror rullet også med øynene, var derfor jeg syns dette ble rart... her ble det bare hvitt... øynen forsvant bare opp... og hadde pustestopp samtidig... pustet rart før dette.. hun sov også noen av disse gangene, kom nok av feberen her.. vanlig rulling og sånn sliten pust er nok normalt vil jeg tro.. men hyperventilering og pustestopp over en viss tid er vist ikke normalt... små barn puster ikke regelmessig så det er vanskelig å merke alt dette selv... vet ikke om dette var til noen hjelp men...
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 jo da var til hjelp:-) skjønner det er fortvilende å ikke vite hva som var galt med henne. får håpe hun holder seg frisk fremover nå hvertfall så dere kan nyte den nye tilværelsen som en større familie:-)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 har prøvd å finne mulige kilder... har søkt på nettet etter feber nyfødte... og har kommet over streptokokk B infeksjon. klagetr lenge over at jeg mente jeg hadde uvi, men ga seg til slutt... hadde ikke uvi... men leser om dette at de burde ha testet for streptokokk B, og om det hadde vært dette skulle jeg ha vært behandlet... kanskje jeg kan teste meg nå for dette, og finne ut om jeg har det, og få svar på dette...
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 begge mine har blitt født med feber. fikk forståelse av at det ike var så unormalt, men man blir ikke sendt hjem før feberen er nede. fikk egentlig aldri noe svar på hvorfor de hadde feber. på fødselen min nå så gikk vannet og det var noe misfarget men ikke så veldig men jeg fikk ingen rier. utover dagen hvor jeg fortsatt ikke hadde rier så målte de crp på meg den var noe forhøyet derfor valgte de å sette meg i gang på drypp så da har jeg jo hatt en liten infeksjon i kroppen. syns dette ble dårlig fulgt opp på sykehuset. ble ikke målt crp på etter fødsel og jeg måtte selv be om å få målt feberen på datteren vår hver dag. når jeg fikk eldste jenta var de inne å målte tempen på henne flere ganger om dagen. litt rart med så forskjellig oppfølging på samme sykehus.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2008 rart du ikke finn antibiotika med tanke på streptokokker... kan være veldig farlig for barnet
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 ja når jeg tenker på det i ettertid nå så er igrunn det litt rart. hvertfall rart at ikke det ble fulgt opp.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2008 om det blir flere, så forlang å ble testet for det... man må netsen være lege selv for å bli behandlet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå