maibaby-Ingrid2008 Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Datteren min er 2 mnd og er snart for lang til bagen hvis hun fortsetter å vokse like fort. Må altså begynne å se etter en ny snart. Vi har Brio Sing. Den er ca. 70 cm lang innvendig.
solstråle med maibarn Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 simo kombi vogn har lang bag. Vi brukte denne vognen. men minus med denne igjen er at bagen er smal...
hamsterpia Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Basson Roma Duo har vel en av de lengste bagene tror jeg. Har rydda den bort, så jeg får ikke målt nå, men vi brukte den til mini var litt over 7 mndr, med lammeskinnspose oppi. Og mini har også vært lang hele tiden.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Gutten min er 8,2 kilo og 75 lang. Har han ennå i bagen. Vi har simo kombi. den og emmaljunga er de største.. Har hatt flere vogner.. for og si det sånn...Quinny,da skal ungen din være liten... gutten min vokste ut av den etter 3 mnd.. Han er stor da:=)
mai mammaen til to Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 må bare spørre... hvorfor er det så viktig med stor bag? er det dumt å bruke sportsvognen når de er blitt for stor? jeg tenker å begynne å bruke voksi posen til høsten og da tar jeg ut softbaggen... ligger jo like lunt og godt oppi en slik pose.. og i tillegg kan man ta opp ryggen litt etterhvert som de lærer seg å sitte osv..
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2008 Vi har duovogn og hun er vel for liten til å sitte i sportsdelen nå. Bør vel kunne sitte selv før vi putter henne i den. Dessuten er sportsdelen vendt fra oss, så da ser vi henne ikke.
Bergene Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Bugaboo, TFK, Simo duo, Emmaljunga mondial/edge/smart er alle vogner med store bager.
Bergene Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Men kjøper du en vogn hvor sportsvognsdelen er vendbar og kan legges helt flatt trenger du ikke stor bag ;-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 emmaljunga edge duo combi har veldig stor bag;)
Isla verde Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Vi har ikke så stor bag på vogna (Teutonia spirit), men jeg tenker å bruke sportsvogna snart. Den kan legges helt ned og er vendbar. Vesla kan ikke sitte selv enda, men det trenger hun jo ikke så lenge den kan legges helt ned.
mai mammaen til to Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 kan du ikke legge sportsdelen helt ned da? skjønner du vil se henne.. vi har teutonia mistral med softbag. mini er en god plugg.. ar vel 60 cm og 6.4 kg da han ble to mnd.. han har god plass oppi der enda... sportsvognen vår kan man legge helt flat og man kan ha den både vendt mot oss og fra oss...
*Smiley* Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 Emmaljunga egde duo er bra. Mini brukte bagen til han var syv mnd nesten. Og han har alltid ligget over gjenomsnittet i lengde.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2008 Sportdelen jeg har er visst vendbar allikevel. Skal sjekke om den kan legges helt ned. I så fall, kan hun ligge i den da? Har ikke tenkt på det jeg. Vet ikke helt om jeg er klar psykisk heller for at hun ikke skal ligge i bagen, he, he. Vil så gjerne holde på denne liten baby-tiden så lenge som mulig
mai mammaen til to Skrevet 26. juli 2008 #14 Skrevet 26. juli 2008 ingen problem å ligge i den da.. når det blir kjøligere ute er det bare å ha en sovepose oppi.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Har samme problemet med min 4,5 mnd gamle gutt som er blitt veldig lang og snart har dårlig med plass i vogna. Har en Emmaljunga edge duo og fikk beskjed om at det var den lengste vogna på markedet...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 simo duo er god og lang..den og litt breiere enn kombi av simo:)
Puddingmama Skrevet 26. juli 2008 #17 Skrevet 26. juli 2008 Vår gutt er like lang som baggen nå og klager ikke;) Han sover gjerne litt breibeint og når han er våken og begynner å furte så legger jeg han på magen og trekker kalesjen opp bakfra slik at han kan se fremover. Det funker som ei kule, han er storfornøyd og trener ryggen samtidig.
yvve73 Skrevet 26. juli 2008 #18 Skrevet 26. juli 2008 Vi har en Brio kombivogn og en Simo kombivogn. Brio er gammel, ville ha en litt nyere vogn og kjøpte derfor en simo brukt. Jeg syntes Simo-bagen så mye smalere ut, og tok ut madrassene i begge vognene for å måle. Det viste seg at de var akkurat like brede, men Simo sin var mellom 5 og 10 cm lengre. Derfor så den mye smalere ut. Jeg vet ikke hva slags vogn Brio Sing er, men på vår simo kombivogn har jeg nå tatt madrassen ut av bagen, lagt den i sportsdelen, og dermed har vi fått en litt større plass til snuppa vår. I tillegg kan den kalosjen til bagen festes i beinenden på vogna, slik at den blir "tett" og ingenting ramler ut.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 27. juli 2008 #19 Skrevet 27. juli 2008 Har emmaljunga edge duo combi . Lang og bred bag (79 cm) Brukte bagen helt til hun var 9 mnd. Da fylte hun hele bagen hehe men sov godt i den, sjeldent at barn sover stiv som en stokk
*Rutletutt* Skrevet 27. juli 2008 #20 Skrevet 27. juli 2008 Bugaboo Cameleon er en av de lengste - vi brukte vår til Milla var 7,5 mnd og byttet ikke pga at den ble for liten...hun hadde fremdeles god plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå