Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hvordan gikk det? Har så lyst til å dra til Praha en tur, og tenkte å ta med snuppa på snart 7 mnd. Men så kommer BF og sier at han har hørt at han vet om mange som synes det har vært et helvete å ta med så små barn osv. Dere som har reist med så små barn i fly, er det virkelig så ille? For hvis det er det, vet jeg ikke om jeg har så veldig lyst.. Setter kjempepris på svar
Tuppen og mini Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Det er nok veldig forskjellig fra barn til barn, og hvor aktiv krabaten er. Vi hadde med mini da han var 3 mnd, og det var ikke noe problem. Han sov omtrent hele veien. Hadde vært litt mer skeptisk nå, for nå er han ekstremt utforskende, og vil ihvertfall ikke sitte stille på fanget. Det er man jo litt avhengig av....
pea-in-the-pod Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Det går kjempefint, og Praha er jo ikke lange turen heller Vi har fløyet mange ganger med tulla (første gang da hun var 2 1/2 mnd) og aldri hatt noen problemer. Her er et par tips: Husk å amme eller gi flaske når dere tar av og lander. Så slipper de å få vondt i ørene Ta med noen spennende (nye) leker. Gå deg en tur i flyet om barnet blir urolig. Masse spennende å se på i et fly God tur og lykke til!
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror det blir litt mer jobb å reise med små barn på fly når de kan gå og ikke har "tid" til å sitte stille. Vi har reist på innenriksfly med vår når han var 2mnd og 8mnd, begge gangene gikk det kjempefint. Han enten sovnet eller oppførte seg helt eksemplarisk. Med litt gode forberedelser tror jeg det kan gå helt fint. -velg mest mulig gunstig flytid (gjerne som stemmer med sovetid) -velg direkte flyrute hvis mulig -vær opplagt og utvilt selv
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 vi reiste til rhodos med snuppa på 9mnd.. hun var vedlig aktiv å bare skulle krype hele tiden, på turen ned sov hun siste del av turen pga det var kveld menst første lekte vi litt på fange å slikt.. hjemmover var hun litt mer sutrete for det var midt på dagen å hun klarte ikke sove, men vi lekte å tilslutt sovnet hun da også... men alt i alt syntes eg det gikk kjempe fint å gjør det gjerne igjen:D
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Mini hadde sin første utenlandstur da han var 3 mnd, flytid på litt over en time...det gikk helt fint. Neste utenlandstur da han var 5 mnd, flytiden ar ca 4 timer, gikk også veldig bra. Første gang var det bare meg og han. 2 turen var pappa'n med. Og i morgen flyr vi igjen alene.....ca 2 timer innenlands. Eneste Dere bør huske er noe å drikke eller smokk for take-off og landing.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Gikk kjempefint når vi har reist. Har reist mye etter den lille ble født. Ikke vært noe problem med ørene, hatt smokk ved landing og take-off. Sovner ofte av flyduren. Eneste stress er at han alltid må bæsje når vi er i lufta... Vet ikke hvorfor.
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Det var ikke noe problem for oss å fly med tulla heller. Hun var 4 mnd gammel da vi reiste til Thailand og en 14 timers flytur gikk uten problemer, selvom det er jo slitsomt å fly så lenge. Hun sov litt av veien og var ellers veldig opptatt av å se på ting og folk. Hjem igjen var hun blitt 1 måned eldre og det gikk også veldig bra, selv med mellomlandig i Emiratene og litt turbulens. Litt skriking før hun fant roen og sovnet, men hun pleide å skrike litt før hun sovnet på de tider uansett så... Vi hadde bestilt sånn seng til å henge på veggen til henne, og det er noe jeg varmt anbefaler, i allefall hvis man skal fly langt. Da har man et sted babyen kan sove og sitte og leke.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Vi har flydd med snuppa, da hun var ca 5 mnd. Ingen problemer! Sovnet med smokk under hver take-off, og drakk vann ved landing. Bare 2 timers tur, gikk supert! Nå er hun 7 mnd. Vi skal fly igjen til uka og enda en tur om en mnd, og jeg gruer meg overhodet ikke. Passer på å ha med noen spennende leker så hun har noe å pusle med:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Lettere jo mindre de er er min erfaring..... Har flydd masse med datteren min. Første gang var hun bare 3 uker og da sov hun jo hele tia. Verst var det da hun var rundt året og holdt på å lære seg å gå pluss at hun var så stor at det var tungt å ha henne på fanget. Må ha med litt bestikkelser; mat, smokk, drikke, noen kjekke leker, bøker etc. På en av turene underholdt hun seg med å ta av og på de klistremerkene som sitter på stolryggen foran..... Lillemor er meget aktiv så det er adskillig lettere å reise nå når hun kan sitte i eget sete. Men det går helt greit altså. Syns det verste er alt peset før man kommer på flyet med sikkerhetskontroll og innsjekk....
Mamma med spire Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Jeg reiste med lille når han var 3 og en halv mnd!Det var først litt over to timer i fly å etterpå en ogen halv time i bil, å han var så snill!! Skrek litt når han var trøtt, men det var det!! Fikk i tips av helsesøster å gi han mat ved letting å landing fordi det er da man får dotter i ørene å man kan unngå det når man svelger! Ellers så hadde jeg med nesespray til han for han var litt tett i nesa å da kan man fort få kjempevondt i bihulene!! Jeg reiste alene med han å var kjempenærvøs, men det gikk over all forventning! å blir dem urolig så kan man jo reise seg opp litt å gå litt med dem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå