Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei - dette er til dere som har gjennomgått senabort pga alvorlige misdannelser på foster. Skal selv gjennom en senabort f.k mandag, og jeg gruer meg, samtidig som jeg gleder meg til å få det overstått. Er mange tanker som svirrer rundt i en slik situasjon. Vi har kun fått konstatert av legene at det er flere misdannelser på fosteret, men at de ikke kan stille noen eksakt diagnose. Lurer på hva slags svar dere har fått fra evnt. FVP (fostervannsprøve) og obduksjon sånn i etterkant... Hva var egentlig feil? Og har legene sagt noe om hvor stor sannsynlighet det er for at noe slikt skal gjenta seg? ...vet at det er store forskjeller fra hvert enkelt tilfelle..., men jeg bare lurer... Er skrekkslagen for at noe slikt skal skje igjen... Dersom noen vil svare, setter jeg stor pris på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138308323-misdannelser-%C3%A5rsak/
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #2 Del Skrevet 4. august 2008 jeg og dama mi gikk gjennom en senabort grunnet misdannelser på fosteret. Men vi fikk vite at diagnosen va trisomi 18. Eller som det heter Edwards syndrom. Rart dere ikkje har fått vite noen diagnose. Men av og til så blander disse kromosomene seg med hverandre og då får man forskjellige feil. Sjansen for at det skulle skje oss va 1:3000. tenk deg det du. Men heldigvis så er sjansen bare 1 % større for dama mi sammenlignet med ei som har fødd før. Så det va godt for oss å høre. Hun er no gravid igjen og vi skal faktisk til ultralyd i bergen i måren:) Så då får vi håpe alt er bra med den lille:) selv om jeg er overbevist at det er 2 der:) Vi valgte ikkje noen obduksjon siden vi visste alt som var gale med fosteret. Vi sa viss de kunne lære noe så fikk de ta en obduskjon. Jeg mener du ikkje trenger være redd for disse tingene skjer bare i dag. No når vi skal til bergen så skal vi ha en samtale med genetisk forskning. for viss det er noe gale denne gangen så må de kanskje forske på oss. Har til og med hørt at enkelte ikkje passer i lag og at de ikkje får friske unger med hverandre uansett. Vi prøvde å bli gravid med en gang og har ikkje angret på det. og vi er selfølgelig litt spnte forann måren dagen men denne gangen har vertfall jeg en god følelse. Det var fostervanns prøven som endelig bekreftet trisomi 18 på våres baby men det var tydelig på ultralyd i og med at du kunne se en stor pose på fosterets mage. der noen av innvollene låg inni. Vi avsluttet svangerskapet i uke 22 etter en tøff avgjørelse. for hvem vil egentlig ta en sånn avgjørelse. skulle ikkje vært sånn. Håper du har fått noen svar men viss du lurer på noe mer så svar igjen på dette innlegget:) Over og ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138308323-misdannelser-%C3%A5rsak/#findComment-138377088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå