Gå til innhold

Førstegangsfødende - flere som gru-gleder seg?

Anbefalte innlegg

Jeg er så spent!! Har termin 1. august som er neste fredag. Selv om jeg har ventet på dette i 9 mnd ble det plutselig veldig nært..... Innen 21 dager er jeg mamma :) Gleder meg utrolig mye til å se babyen og bli kjent med han, men gruer meg litt til selve fødselen. Lurer fælt på hvordan riene kjennes ut. Klarer ikke forestille meg i det hele tatt. Selv om ingen fødsler er like vet man i allefall litt hva man går til neste gang :)

Fortsetter under...

Hei!

Vi har termin på samme dag. Plutselig er det rett rundt hjørnet. Jeg er så spent på hvordan det begynner jeg. Klarer liksom ikke se for meg at det plutselig skal sette i gang noe i kroppen min. Jeg gleder meg veldig, og føler meg utrolig klar for endelig å bli mamma. 9 måneder er lenge å vente. Jeg har sett fødselsvideoer gjennom hele svangerskapet, og er kjempenysgjerrig på hvordan det er å føde. Er så spent på smertene, og hvordan de er.. Er det i skjelettet, eller i musklene..? I magen eller ryggen..? Har hørt at de som har hatt menssmerter i magen, oftest får riene der også.

Jeg har plass på ABC på ullevål, så det blir fødsel uten smertestillende, men med ro og ekstra trygghet fra jordmor. Gleder meg, men gruer meg til å ha det så vondt. Vanskelig å se det for seg.. at man kanskje mister seg selv, og får urkrefter og urinstinkter, og brøler som et dyr..Hjelpes meg... hihi..

Lykke til!!

Jeg har termin 16. august, men klarer ikke helt å forholde meg til at innen september har vi et lite nurk i huset....

Jeg hadde hørt at man på slutten av svangerskapet ville være så lei av å gå rundt som en hval på land, og derfor ville man være überklar til å få ut ungen til termin. Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen i det hele tatt!!

For min del var det 2. trimester (som liksom skal være den beste delen av svangerskapet) som var pyton. Jeg var konstant utmattet, ville bare sove og hadde vondt 24-7 p.g.av bekkenplager. Etter jeg begynte med akupunktur har jeg vært så og si smertefri og har masse energi! Har bare en liten kul på magen, ikke vann i kroppen og føler meg helt topp! Kunne sikkert gått gravid i noen måneder til, selv om jeg gleder meg til å få kroppen min "tilbake". :)

Men har mye kynnere og drømmer fødselsdrømmer som er så livaktige at jeg er sikker på at fødselen er i gang når jeg våkner. Så kroppen min har tydeligvis noen forberedelser på gang nå - både mentalt og fysisk.

Min slagplan for fødselen er bare å følge ordre fra jordmor. Har hørt fra flere at det er det eneste tipset de kan gi deg, fordi du sjelden klarer å følge opp dine egne gode forsetter når riene setter inn. Hehe.

Jeg gruer meg ikke. Har termin 23.august og er førstegangsfødende. Kanskje begynner jeg å grue meg når det nærmer seg men tror ikke det. Er så spent på hvordan det vil være og føles. Vet jo det blir vondt, men tror det blir minder vondt om man ikke gruer seg og går å fokuserer på smerten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...