Aquanimba Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Kjøpte et sånt bæresjal til lillegutt i går, gleder meg til å komme i gang og bruke det skikkelig. Hadde en prøvetur i går, men han blir jo selvfølgelig veeelig varm inni der... Selv med bare bleie. Veldig varmt ute, pluss kroppsvarmen fra meg i tillegg. Blir dette for varmt? Vuil det kanskje være bedre for han å være i vogn nå?Baby er 3 uker gammel
Mammapudding Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Vet du, dette har jeg også tenkt litt på. Nå er jo Leah nesten 1 år da, men det blir jo sinnsykt varmt når jeg bærer henne. Men samtidig så bærer de jo barna i varme land også, så det burde jo gå fint? Håper noen kan svare deg bedre:)
badass_suburban-mom Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Tror vogna er best nå,ja. Evt om du VIL ut på bæretur,så ta det på tidlig morgen,eller etter sola har gått ned(de nyfødte har jo ingen døgnrytme,så trenger jo ikke ta hensyn til leggetid da)
QueSera Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Jeg bruker bæresjal på kvelden eller hvis det er overskjyet, når det er varmt på dagen bruker jeg babybjørn isteden. Litt kronglete med to bære-løsninger, men jeg har en veldig varm baby som lett blir kokt og med babybjørn kommer hun litt lenger ut fra kroppen min. Da blir det mindre klamt men mer slitsamt for ryggen også om man bærer lenge..
Bergene Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Jeg syns bæresjal er for varmt nå (26 grader i skyggen her). Da er mei tai mye bedre!!! Skjønner ikke hvordan de klarer å bruke sjal i Afrika altså!
Yo&La+spire Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Snuppa mi har aldri hatt det ubehagelig varmt i sjal, men eg synes selv at det blir vel varmt på de varmeste dagene....(eg kan jo ikke gå i bare truse og det blir jo varmere for den som beveger seg også Da tar eg ergoen istedenfor. Visst du skal bære i sjal når det er varmt bør iallefall babyen ha veldig lite klær på, og passe på slik at du merker om babyen er for varmt. Husk å gi me drikke (det gjelder vel uannsett...) Det er lettere med større barn synes eg, for de sitter ofte med overkroppen ute av sjalet (jenta mi gjør det, men hun er 17 mnd da, så hun sitter jo veldig stødigt likevel). De små babyene er jo helt inne i sjalet og det blir jo varmere....Men ofte så blir det like varmt inne i en bagvogn, så da er man jo like langt. Når man bærer puster iallefall babyen inn frisk luft, mens i vogna blir luften fort "oppbrukt" visst det er vindstille, og babyen kan fort bli like varm da....
Aquanimba Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 godt å lese at det ikke bare er meg som lurer. Hadde han i vogna på dagid i dag, da vi hadde endel ærender... Upraktisk når baby hyler fordi han ikke vil ligge alene utenfor mens jeg vanner venninnes blomster inne, så da hadde bæresjal vært greit å ha!! Hadde han i det i kveld, litt svalere da, og da var han veldig fornøyd virket det som, unntatt når han ville ha mat selvfølgelig. Men syns liksom ikke jeg får beskyttet nakken hans godt nok..Men men,,får lese intruksjonsheftet en gang til...
badass_suburban-mom Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Du,sjekk ut instruksjonsvideone som ligger ute på youtube finnes bl.a mange norske),der viser de veldig godt åssen du skal knyte og legge i babyen!
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Jeg ble anbefalt av bærehjelper å ha silkebody på, eller iallefall ha noe stoff mellom deg og baby, bytte dette om d blir vått/svett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå