Gå til innhold

Brystbetennelse - er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sykt vondt og høy feber, 40, tar 2 paracet hver 6. time og dette holder feberen ned mot 39. Men hver gang det går mot den 6. timen blir jeg så kvalm. Skjedd tre gagner nå, og nå måtte jeg spy!

Er det pga feberen eller?

Uff, brystbetennelse er fælt!! Jenter, IKKE FRYS!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda. Jeg vil anta at du er på en god antibiotikakur? Ellers kom deg til legen NÅ, det er snart helg!

Skrevet

Og da mener jeg NÅ, sporenstreks.

Om ikke fastlegen tar deg så kom deg til legevakt eller privat helseklinikk (ala Volvat).

Skrevet

Ehm, ok...

Fikk det i går, så tenkte jeg ikke kunne få det bakteriellt enda...

Vet ikke om jeg er i stand til å dra til legen jeg..

Er alene hjemme, mannen er offshore!

Men er også litt redd for dehydrering, så sikkert ikke dumt...

Takk for svar!

Skrevet

Har du hatt feber i 24 timer så skal du til legen med bb.

Og det er som sagt fredag...

Brystet skal tømmes hver andre time på dag og minst en gang på natt. Med baby eller pumpe.

Skrevet

Har vært flink med tømmingen, men det har tydligvis ikke hjulpet:(

Ringte legen og fikk repset på nesesprayen tidligere i dag.

Men drog til legen nå, CRP på 151 og satt på Amoxillinkur. Ny legetime på mandag.

Bare denne fæle feberen gir seg nå, så skal jeg takle semertene!!

Takker for tipset Expat! Dette er den andre bb på kort tid, bare at den forrige var både feberfri og så og si smertefri.

(jeg var ikke overbevist om at det var bb, men to ulike leger var det...)

Fortsetter det slik tror jeg ikke jeg orker å være melkedonor i tillegg...

Skrevet

Også et spørsmål til; jeg fikk antibiotikaen på blåresept?

Hvorfor det?

Skrevet

Fint at du fikk hjelp! Det er ikke noe poeng å være melkedonor hvis brystet ikke fikser å ha så mye melk. Tenk på å gå på Lecitin fast om du lett får kuler. mens du har tilstoppinger gjelder 3000-4000mg per dag. Trapp ned med omtrent 1000mg per uke. Tas med mat. Hør på apoteket etter de der.

Skrevet

Kanskje for det har med baby å gjøre, hmmm...

Skrevet

Skal høre med apoteket i morgen, skal også til lege i morgen for ny CRP og sikkert en sjekk på puppen.

Hadde en veldig tøff fredagskveld/natt - Var like før vi ble innlagt på sykehus, feberen stoppa ikke på 40 og begynte å bevege seg opp mot 41, men snudde heildigvis i grevens tid, så vi fikk sove hjemme.

Har ikke hatt nok overskudd til å fått tømt puppen ofte nok nå i helga tror jeg. Har måttet prioritere søvn siste døgenet da jeg endelig klarer å sove. De to første døgnene klarte jeg ikke sove pga feberen, max en time i strekk. Vondt, fælt og slitsomt. Har ingen planer om å få dette igjen nei!!

Så alle råd taes imot meg stooor takk!

Også skal jeg nå når energien kommer tilbake snakke med melkebanken og kommunisere mere med puppene mine og ta hensyn til dems behov også!

Amming er visst ikke bare tut og kjør!:P

Skrevet

Hehe, hadde amming vært tut og kjør hadde vel det vært 100% som gjorde det!

En medfølgende ting her med mengde, den går ned i brystbetennelse, vanligvis. Det kan jo være bra for deg nå!

Pass på at du har gjevnt trykk mot brystet nå, om du lekker la brystvorten trykkes inn i bh'n som en ringeklokke, ikke brette! Ikke ullinnlegg rett på brystet.

Og tenk seriøst på Lecitin for å holde gangene åpne!

(Er glad for at jeg tuppa deg til legen på fredag ;) Selv BLE jeg innlagt...)

Skrevet

Legevissit overstått. CRP ned til noen og 40 :) Dette går rette veien.

Lecitin var det verre med, apoteket hadde det ikke i sortimentet sitt en gang. Kun Lecitidium i pulverform, og dette var visst veldig dyrt.

Men hun skulle sjekke ut og sjekke opp og lese ammehjelpens side og ringe meg tilbake når hun fant ut av det. Så håper hun gjør det.

Du vet ikke om det kan ha skiftet navn eller hvilket apotek som har dette? Jeg var hos Vitusapotek.

Skrevet

Apotekdama ringte tilbake, dette var ikke apotekvare sa hun, men helsekost.. Også sa hun at jeg måtte høre med lege eller helsestasjonen før jeg evt tok det i bruk, og at dette hadde ikke de lov å anbefale.

Forståelig nok iom at de ikke selger det selv, men jeg blir jo også selv skeptisk til dette. Ammehjelpen er jo ikke lekfolk, så hvem er det som kommer med anbefalt dosering?

Har selv helsefaglig bakgrunn i utdannelsen min, så har vel en innebyggd skepsis derfra...

Men de harde feltene er jo fortsatt til stede, ikke i stor grad, men de er der - og jeg vil veldig gjerne bli kvitt dem ja:)

Masserer hver gang hun dier....

Skrevet

Ja, jeg har lest doseringsanbefalingen der.

Får ta meg en tur på et annet apotek jeg da.

Solaray har jo Lecitin, men det er vel ikke apotek som fører det da sikkert.

Men det blir ikke noen utfart før vi har energioverskudd til det... :)

Takker uansett for god hjelp:)

Er mye info å finne på nett, men råd og tips fra de som selv har opplevd dette er nok noe av det beste. De fleste leger har i allefall ikke kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...