Gå til innhold

Katteeiere, se hit!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en døv katt som tror hun er dronning i huset, og eeeeelsker lune, myke steder... Hvordan kan jeg forsikre meg om at pus ikke skal legge seg oppi med babyen? Hun er veldig snar å snike seg på steder, selv om hun vet at hun ikke får lov.. Syns ikke jeg kan ha pusen ute hele tiden heller, da babyen kommer i desember, og det blir ganske kaldt og ufyselig vær ute.. Ikke så kjekt å stenge katten inne på noe rom alene heller, da. Noen som har erfaringer med selskapssyke dronningkatter der ute?

Skrevet

Har hørt at selv katter som ikke er døve kan finne på å legge seg tett inntil babyen dersom man ikke passer godt nok på. Jeg ville nok absolutt ha holdt katten langt vekk fra der babyen sover om natten. Om dagen kan du jo alltids være ekstra på vakt slik at stakkkars pus slipper å være låst inne på et lite rom.

Skrevet

Tror ikke det blir noe problem jeg, men om det blir så er myggnetting tingen.

Ta myggnetting over senga på soverommet, spesielt på dagen når du ikke er der.

Når du går fra babyen i f.eks baggen, ta myggnetting over.

Katten ser ikke at det "bare" er myggnetting så mest sannsynligvis vil den ikke prøve å legge seg der..

Dessuten så hender det at "dronningkatter" holder seg litt unna babyen, pga skrik, men kan jo bli stikk motsatt også da....

Skrevet

Det var jo kjempebra tips, da!! Tusen takk skal dere ha for svar!! :)

Skrevet

Kattene våre får ikke lov til å være på soverommet, der senga til babyen skal stå. Hvis babyen evt sover på stua på dagen, er jo jeg der hele tiden og kan passe på. Katt og baby vil aldri få være alene sammen, enten babyen er våken eller sovende. Så dette ser jeg ikke på som noe problem hos oss i alle fall.

Huff nei, du må ikke stenge katten ute hele vinteren! Da vil spesielt en dronning (jeg har også en dronning + en prinsesse *hehe*) som er vant til å få alt som hun vil, kunne reagere negativt. Det er jo i utgangspunktet en stor overgang også for katten når det kommer en baby i huset, så man må passe på å ta litt vare på katten oppe i alt kaoset.

Skrevet

du svarer så fint, meg80 - du er sikkert en kjempeflink dyrlege :)

Skrevet

Jeg har sett at de har et "kattenett" for å ha på senga til babyen, den dekker hele senga slik at katten ikke kommer seg oppi senga når babyen ligger der=) Tror jeg skal investere i et sånt da pusen min liker å være sammen med meg i senga både på natta og om dagen=P hehe.. var ikke så dyrt for et sånt nett heller..=)

Skrevet

Her har det skjedd at jeg har funnet pus i senga, når lillemann ikke har ligget der. Da har jeg reagert og tatt han. Det funka. Men generelt så har katten holdt seg langt vekk fra lillemann. Regner med at den ikke vil være så ivrig med neste heller. Har myggnetting jeg kan legge over, men har enda ikke hatt bruk for det.

Pusen min synes det er mye mer stas å ligge på stellebordet, og det lar jeg den stort sett få lov til

Skrevet

Jeg elsker katter, og har hatt katt mens begge mine gutter var små.

Et veldig godt triks for å holde dem unna bager, vogner, barnesenger osv er å ta feks senga inn og plasser den der du skal ha den når babyen kommer. Deretter lar du pus gå oppi, og overrasker ham med en real dusj med spruteflaske med vann. Jeg gjorde det med mine katter. Passet på å holde flaska sånn at han ikke så at det var jeg som sprutet.

Min mons prøvde et par ganger, fikk samme behandling, og fant ut at dette ikke var en koselig plass å ligge:) Han er ennå veldig glad i matmor, og finner andre plasser å krølle seg sammen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte sånn tynn netting på ikea, ser ut som myggnetting men med mønster 5 kr metern. Også fikk jeg i borreslås med teip, sydde fast i myggnettingen for sikkerhets skyld, og festet andre delen av borrelåsen teipa fast rundt dørkarmen. Måtte brette noen ganger på nettingen så den ble 80 cm i bredde og dekker halve døra ca. Så hadde jeg enkelt stenge mekanisme på døra til lillemann, han ble født om sommeren så var greit å ha døra stående åpen uten at kattene var der inne. Men samtidig hvis det skulle være noe så gikk kjapt å ta av. Skal bruke dette nå når neste kommer også:-)

Skrevet

Kjøp en vugge til å henge i taket... type leandervugge.

Det er hvertfall min plan for at ikke pusene skal snike seg oppi senga! Senere blir det vel å lukke døra til barnerommet evt. gå for myggnettingløsningen på døra om sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...