Gå til innhold

Trening etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kroppen din sier ifra. Jeg gikk små turer etter jeg kom fra sykehus,men var mannen som trillet. Men tenker egentlig noe annet. Styrketrening? Syns du burde forberede og konsentrere deg om tiden etter fødsel, nemlig å ha en nyfødt i huset. Dette betyr gjerne veldig lite søvn, ammeproblemer, kaos rundtomkring. Det sies at magen kommer på 9 måneder og går på 9 måneder. Utseende er ikke alt vettu.

Jeg lurer også. Hadde keisersnitt for to uker siden og har så vidt begynt å trille turer. Føler meg i form til mye mer, men er forsiktig... Jeg skal i gang med håndball igjen til høsten og trenger å komme meg i form så fort som mulig :) Venter med jogging styrke til jeg har snakket med legen på seksukerskontrollen, men håper å få klarsignal for å "kjøre på" da.

Det å ønske å komme i form handler ikke om jåleri, men om mors trivsel. Jeg trenger å beholde noe av det gamle livet mitt og ikke "bare" være mamma og puppestasjon ;) Pappa klarer fint å passe babyen et par timer nå og da mens jeg er ute og koser meg, så får selvsagt han den samme tjenesten tilbake!

Ja, jeg har jo trent fordi jeg syns det er gøy, og humøret kommer der etter. :) Forstår jo at det blir litt mer kaos hjemme, men håper jo jeg kan une meg litt alenetid og trene innimellom, når tiden er inne for det, og jeg kan klare det..og som også ble sagt her, så gjør jo pappa også det. Håper det ikke tar så lang tid :) Tusen takk for svar. Dersom det er flere med erfaring, så er det bare å skrive!!

Hei!

Jeg hadde keisersnitt for 4 år siden, og skal ha det denne gangen også. Den gang da startet jeg med trening ( styrke og kondis) 8 uker etter KS. Det sies at man bør vente 2 uker lenger enn ved vanlig fødsel. Jeg gikk mye turer før de 8 ukene og det gikk veldig fint. Sikkert individuelt dette her, best å lytte til egen "mage" følelse.Uansett jåleri er det ikke! Hva er vel bedre enn å få inn gamle vaner for trivsel sin skyld? Syns det er godt å høre at det er flere som vil komme tilbake i form, samt ha litt alenetid! Lykke lykke til!

Hei! Hadde keisersnitt sist (skal ha det igjen nå i august), Jeg ventet ca. 6 uker med de store krumspring, men startet med 25. min pilates på kvelden - til DVD. Dette gjorde jeg i lengre tid, husker ikke når jeg begynte å trille lengre turer, men det var vel kanskje rundt da. Hadde innkjøring med amming og alt nytt disse ukene først. Jeg tror du merker når du er klar selv, om du er vant til å trene endel. Start pent - og ikke bli utolmodig vil jeg si. Alle har godt av å komme seg i form etter en operasjon - bare ikke stress. Gleder meg til å komme i form igjen selv - de som ikke ser hvor viktig DET er....hm... energi til å leke med barna, tåle våkennetter mm - Det krever trening det;))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...