Collet :) Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Datteren min på 3 (mai) sluttet med bleier for a. 1 mnd. siden og hun sluttet tvert med både dag og natt og har vært tørr siden. Det har jo gått over all forventning! Men er det slik at uhell kan komme i ettertid, eller har vi bare vært heldige?!
Sebastienne Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har tre barn som alle er ute av bleiene nå (rundt treårsalderen, alle tre, og den yngste på fire bruker fortsatt bleier om natta.) 2 av dem hadde tilbakefall, begge jenter, og jeg har skjønt at det er ganske vanlig. Til å begynne med er det stor stas å få til å gå på do, men når nyhetens interesse har lagt seg litt, er det igrunnen bare prakk med hele dostyret Så da er det mange som vil prøve ut om man bare kan la det være - eller i hvert fall drøye det til det passer en selv å gå på do. Min erfaring er at de snart finner ut og aksepterer at - ja, det må man. Med begge jentene sa jeg at de selv fikk bestemme om tisset skulle gå i trusa eller i do, men at hvis det ble flere enn to våte truser på en dag, fikk de bruke bleie, for så mange truser og strømpebukser orket jeg ikke å vaske. Begge valgte faktisk bleie en stund, men gikk lei av det etterhvert - helt uten klistremerker eller annet lureri... Gutten hadde ikke en eneste våt truse etter at han ble tørr, men så slutter det kanskje aldri å være morsomt for gutta
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Min eldste (nå 8 år) sluttet med bleie da han var ca 3 år, sluttet på natt samtidig som på dag. Han har så og si ikke hatt uhell etter det. Lillemor (blir 3 i november)har sluttet med bleie på dagtid for ca 2 mnd siden, men har stadige uhell, vi må ofte minne henne på å gå på do, og tar henne alltid på do før vi går ut. Har ikke noe tro på å kunne kutte ut natt bleia på en stund ennå, den er alltid full om morgenen. Kan selvfølgelig hende det er vi som har for store forventninger til henne, og presset henne til å slutte litt for tidlig. Til spørsmålet ditt, det kan sikkert komme "tilbakefall", men det er ikke sikkert.
blond Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Uhell kan forekomme. Har inntrykk av at det er særlig rundt perioder der daglige rutiner blir brutt, som f.eks barnehagestart. Hvis hun har vært tørr i lengre tid kan en rekke uhell være ett av flere tegn på urinveisinfeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå