Gå til innhold

cafe' bakeriets kjeks... mmmmm

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle prøve å bake disse sjokoladekjeksene, husker ikke nå hva de heter, de fra cafe' bakeriet som de sier på reklamen at man kan bake selv, står oppskrifta bak på posen.

I de skulle det være 60 gr havremel. Jeg fant ikke det i noen butikker, og tenkte at kanskje det blir det samme om jeg maler havregryn, det ble det ikke, deigen ble alt for tynn, og jeg måtte ha mye mer mel i. Kjeksene ble også mykere enn kjeksene i pakken.

Har noen prøvd å bake disse kjeksene etter oppskrifta på pakken?

Og hvor har dere fått tak i havremel?

Skrevet

Jeg har bakt dem med havregryn og tranbær. Jeg brukte ikke kjøkkenmaskin så de ble litt smulete og jeg trengte mer vann enn det som stod i oppskriften.

Havremel får du kjøpt på Meny, men også andre matvarebutikker.

Skrevet

Aliena; De må jeg nok prøve. Tror jeg velger å ha noe nøtter også i, da jeg elsker alt med nøtter i.

blond; Hvordan smakte de du lagde? Med tranebær, hørtes spennende ut. Jeg opplevde når jeg brukte 60 gr havregryn(skulle være 60 gr havremel) at det ble for mye væske.Har vært både på Rema 1000, på Kiwi og på Coop prix og sett etter havremel. Vi har ikke Meny i nærheten, men det kan hende joker har, de bruker å ha mye rart;)

Skrevet

Du får spørre om de kan bestille til deg. Det er samme merke (Axa?) som havregrynene.

Smaken på havrekjeksene ble omtrent som dem man kjøper i butikken. De forsvant fort!

Skrevet

Men med tranbær, da bakte du vel disse med frukt i... Da må jeg nok lete mer da, tror ikke npen av våre butikekr har axa havregryn heller, men jeg må nok sjekkedet litt bedre opp først. Får evt kjøpe når jeg er på ferie...

Hehe, kan du tenke deg, hva handlet du på ferien da, nei, bare litt mel... hehe

Skrevet

Jeg kan sende deg en pakke mel! Hvor bor du?

Skrevet

Neida, er ikke så viktig å få bakt de kjeksene;) men takk for tilbudet.

Jeg må sjekke litt på de butikkene jeg ikke har vært på. Får sikkert ikke tid til å bake før vi reiser på ferie uansett.

Bor i Vadsø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...