Gå til innhold

fikk mensen og mistet melka?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen for 14 dager siden og mistet nesten all melka???

vesla måtte få flaske og hun drakk sååååå mye, nå nesten 14 dager etter er jeg ferdig og nå vil hun ikke ha pupp, blir bare sint=((( hun er 9 mnd

Problemet mitt er at jeg ikke vil ha flaske barn.. holder det om jeg bare gir henne flaske på kvelden og pupp til på morgenen ( det går for henne til nød...)

Kan jeg unn¨gå flaske på dagen og gi vanlig melk, ikke i store doser, men bare som tørste drikk i kopp til måltidene?

Kan jeg gi yougort nå???

anyone? er så usikker, med førse var det ingen problem med slik....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres lite ut med kun melk morgen og kveld når hun er kun 9 mnd.

Yoghurt kan du begyne med tidligst ved 10 mnd og ren melk tidligst ved 12 mnd.

Jeg ville heller tenkt mer på hva ungen trenger enn at du ikke vil ha flaskebarn.

Skrevet

Har hørt at produksjonen kan gå ned når man får tilbake mensen, du kan jo prøve å få den opp ved å pumpe deg ofte å drikk masse vann. Du får den sikkert alltids litt opp igjen. Men hvis jenta di ikke virker interessert i puppen lenger så ville jeg ikke mast på henne med puppen mere. Noen avvenner seg selv, har også hørt at melka kan få en annen smak etter man har fått igjen mensen, men er jo ikke sikkert det er derfor hun ikke vil ha. Kanskje hun rett å slett bare ser seg ferdig med den. Må jo være veldig enkelt at de avvenner seg selv da...!:-)

Jeg aner ikke da, men jeg ville ventet et par mnd til med å introdusere vanlig melk. Yoghurt kan man vel begyne med fra 10 mnd tror jeg. Jeg ville satset på å gitt henne mme på flaske morgen å kveld, og midt på dagen, hvis det er det hun vil ha så. Går ut ifra at hun spiser grøt / brødskive et par ganger for dagen og middag. Vil tror det holder med mme 3 ganger om dagen da. Men som sagt, jeg aner ikke. Ring helsesøster da å hør med henne.

Skrevet

jeg har hørt at de trenger 6 dl med melk om dagen på denne alderen, og det er iberegnet grøten. og hun drikker 150 ml på kveld, og 100 på morgenen og med grøt blir det til sammen 450ml...

Står i en bok jeg har fått fra helsestasjonen at du kan begynne å gi 2 ts yougort fra de er 6 mnd...

Når det kommer til kumelk tenker jeg på at man skal helst introdusere til dem mens man ammer...

og jeg gjør det som er best for vesla selvfølgelig, blir bare irritert om noen antyder noe annet!!!!!

men jeg tenkte at man kanksje kunne tenke litt "utenfor a4" boksen og ser på alternativer

Skrevet

Ja aner ikke jeg.. Å var ikke meningen å gjøre deg irritert!!!!!! Bare tenkte hva jeg ville ha gjort jeg..

Skrevet

åh nei, det var ikke deg jeg mente, du kom med kjempe råd=))))

det var hun over!!!!!

Noen folk er så ugne her inne at jeg stort sett ikke gidder å legge inn spørsmål, men du svarte helt supert!!!!

klem fra meg

Skrevet

Jeg var ikke uggen bare komenterte det du selv skrev om flaskebarn. Men men om du ikke tåler at folk svarer deg bør du kanskje ikke spørre heller

Skrevet

Hvis det er selve flasken du vil unngå, kan du kanskje gi henne MME på tutekopp? Bare kjøpe en tutekopp som viser ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...