Gå til innhold

Babyen min på 8 måneder fikk sånn Domino yoghurt av en som passet han, er han ikke alt for liten? Gjør det noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det pleier ikke å være noe problem med syrna melkeprodukter til baby som er så stor, type youghurt, biola etc.

Skrevet

De anbefaler vel egentlig fra 10 mnd, men det har nok gått helt fint :-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed å gi min lille på 7- 8 mnd biola både melk og yoghurt da hun fikk antibiotika. Legen sa det samme, og det er ikke stor forskjell mellom domino og biola. Så ikke bekymre deg:)

Skrevet

Ok, da skal jeg gå å unskylde meg til barnevakten som fikk en skyldebøtte:)

Annonse

Skrevet

det er nok iche noe problem;) grunnet til at de anbefaler 10mnd er i tilfelle melkeallergi, om det er i familien bør du vente, hhelsesøster sa eg kunne gji snuppa mat med melk i før hun var 10mnd siden det iche ar melkeallergi i familien;)

Skrevet

Går nok helt fint:)

Men det rare er at Dolmino-yoghurten er den eneste yoghurten jeg har sett der det står "skal ikke gis til barn under 1 år", for ellers så er jo yoghurt flott å starte med før fylte 1 år - som tilvenning til melk;)

Skrevet

Haha! Skjelte du ut barnevakta? Hehe.

En yoghurt en gang iblandt fra de er 8 mnder er ikke noe krise.

man skal jo helst gi yoghurt eller andre syrnede melkeprodukter til de små hvis de tar pencilin, for å motvirke soppdannelse.

Men de skal ikke spise det fast før de er nærmere året.

Skrevet

Jeg har hørt at surnet melk som feks. yoghurt ikke gjør noe, det er lettere for magen å fordøye enn vanlig melk..vertfall det helsesøster sa til meg:)

Skrevet

Huff, ja jeg ble nok litt sint, men jeg fikk bare litt sjokk:) Har unskyldt meg og sakt at det går bra... jaja, alt i orden:)

Annonse

Skrevet

Står nok bare for å være på den sikre siden. Pga mengde sukker eller noe... Er så mye hysteri, så de gjør det nok for å sikre seg bare.

BTW, for noen få år siden, ble alle mødre anbefalt å begynne med yougurt fra halvtårs alderen, så om barnevakten har småsøsken eller er mor selv kan det være derfor. Jenta mi fikk youghurt fra hun var 5-6 måneder hun, lev etter regelen alt med måte, så går det meste greit.

Skrevet

Ikke frekt ment, men jeg er overlykklig jeg ikke er så hysterisk og usikker and barnet mitt!

Det går helt fint, trenger ikke å gi det igjen enda, men det hadde ikke gjort noe :)

Skrevet

Stakkars barnevakten,kanskje det var DU som forelder som burde opplyst bedre før hun satt barnevakt????=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...