Gjest Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Det pleier ikke å være noe problem med syrna melkeprodukter til baby som er så stor, type youghurt, biola etc.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 De anbefaler vel egentlig fra 10 mnd, men det har nok gått helt fint :-)
Snappie Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Jeg fikk beskjed å gi min lille på 7- 8 mnd biola både melk og yoghurt da hun fikk antibiotika. Legen sa det samme, og det er ikke stor forskjell mellom domino og biola. Så ikke bekymre deg:)
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Ok, da skal jeg gå å unskylde meg til barnevakten som fikk en skyldebøtte:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 det er nok iche noe problem;) grunnet til at de anbefaler 10mnd er i tilfelle melkeallergi, om det er i familien bør du vente, hhelsesøster sa eg kunne gji snuppa mat med melk i før hun var 10mnd siden det iche ar melkeallergi i familien;)
Omr Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Går nok helt fint:) Men det rare er at Dolmino-yoghurten er den eneste yoghurten jeg har sett der det står "skal ikke gis til barn under 1 år", for ellers så er jo yoghurt flott å starte med før fylte 1 år - som tilvenning til melk;)
Leirha Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Haha! Skjelte du ut barnevakta? Hehe. En yoghurt en gang iblandt fra de er 8 mnder er ikke noe krise. man skal jo helst gi yoghurt eller andre syrnede melkeprodukter til de små hvis de tar pencilin, for å motvirke soppdannelse. Men de skal ikke spise det fast før de er nærmere året.
alenemamma_ Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har hørt at surnet melk som feks. yoghurt ikke gjør noe, det er lettere for magen å fordøye enn vanlig melk..vertfall det helsesøster sa til meg:)
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Huff, ja jeg ble nok litt sint, men jeg fikk bare litt sjokk:) Har unskyldt meg og sakt at det går bra... jaja, alt i orden:)
Adalis Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 Står nok bare for å være på den sikre siden. Pga mengde sukker eller noe... Er så mye hysteri, så de gjør det nok for å sikre seg bare. BTW, for noen få år siden, ble alle mødre anbefalt å begynne med yougurt fra halvtårs alderen, så om barnevakten har småsøsken eller er mor selv kan det være derfor. Jenta mi fikk youghurt fra hun var 5-6 måneder hun, lev etter regelen alt med måte, så går det meste greit.
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 Ikke frekt ment, men jeg er overlykklig jeg ikke er så hysterisk og usikker and barnet mitt! Det går helt fint, trenger ikke å gi det igjen enda, men det hadde ikke gjort noe
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 Stakkars barnevakten,kanskje det var DU som forelder som burde opplyst bedre før hun satt barnevakt????=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå