Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Nå har det gått et år siden jeg fødte og de går ikke bort. Hva skal jeg gjøre? Det gjør ikke vondt. Har bare prøvd xyloproct. Legene på 6 ukerskontrollen sa at de ville gå bort. Tror jeg bare har utvendige og ikke innvendige. Jeg må få de bort. Jeg orker ikke å gå sånn. Hvorfor var det ingen som sa noe om det når jeg gikk gravid? Jeg er så sint! Jeg har lyst til å skrive en bok om alle tabuer rundt graviditeten som alle vet om,men som ingen snakker om....Kan jeg bruke stikkpiller og krem bare for å prøve det uten å gå til legen først? Er det noe håp for meg siden det er gått et år allerede?Hjelp....
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Heisann! Det er absolutt håp. Du har jo ikke prøvd de vanligste metodene enda ;-) Det er tre produkter du får reseptfrie på apoteket. Det er Scheriproct salve (stikkpillene må du ha resept på), Alcos anal og AC3-skum. Siden det ikke er innvendige så bør det holde med salver siden stikkpiller da blir stukket opp og forbi problemene. Pass også på å spise slikt som en ikke blir hard i magen av. Jo mindre du må presse/trykke ved toelettbesøk jo bedre er det. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 ja skriv en bok det trengs.Graviditet blir bare rosemalt egentlig blir kroppen vår herpa med så vi ser ut som en vaskefille etterpå og blir aldri den samme igjen, alikevell får vi flere unger
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Kjære deg, føler med deg! Smør på honning! Det hajlp meg å bli kvitt dritten, gammelt kjerringråd som faktisk hjelper!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 noe som hjelper for meg er å trykke dem inn, hvis du skjønner hva jeg mener, og bruker alcos anal. Gjør dette ved hver bommelom, og morgen og kveld. Er for øvrig enig med deg. Gikk lenge med smerter etter fødsel fordi jeg ikke ante at jeg hadde hemoroider. Holdt på å svime av da jeg skulle på do første gang... Skjønner ikke hvorfor ikke slike ting blir snakket om hos jordmor etc? samt dette med revning/sying? hadde vært fint å vært forderedt på det som skjer etter fødsel med kroppen!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Hei! Dette er akkurat som jeg har det. Og jeg har og sterkt vurdert å skrive en bok! Jeg var så irritert etter at jeg fikk første, og hadde så vondt at jeg nesten ikke kunne gå. Dette er over 4 år siden, og de er der enda i aller høyeste grad.. Men akkurat som hos deg gjør de ikke vondt nå, men det er plagsomt, særlig med tanke på hygiene. Og man blir fort sår av å tørke seg. Jeg lovte meg selv at jeg skulle ikke ha det på samme måten da nummer to kom..Nei, bære mye verre..De to første dagene var jeg så høyt oppe, hadde kun litt vondt når jeg skulle tisse, men formen var overraskende bra. Men så..etter to dager kom de for fullt.Jeg våknet og klarte ikke å ligge i ro. Det klødde,svei og gjorde forferdelig vondt. Jeg fikk klyster som jeg skulle sette selv, men jeg klarte ikke å finne åpningen..Den dagen jeg skulle reise hjem fikk jeg beskjed om at jeg skulle få komme til en lege på sykehuset.Legen sendte meg videre slik at jeg skulle få "operert" de.Den største var på 5 cm..Jeg følte meg så lettet da de var fjernet..i 1 time ca..Da jeg var på tur å reise hjem skulle jeg bare sette meg å amme lillegutt først. Da kom det noen forferdelige smerter! Jeg klarte ikke å bevege meg,det var så vondt. Legen som hadde fjernet de kom for å sjekke, og jeg skjønte raskt at det ikke var noe positivt..De hadde fyllt seg opp igjen, og det føltes mye verre da siden de var snittet. Jeg ble en natt på sykehuset. Legen som kom dagen etterpå sa de ikke kunne gjøre noe med de,da risikerte de at de bare ble verre. Jeg måtte bare dra hjem og legge meg med rumpa til værs, så fikk samboeren min gi meg mat..Da jeg sa jeg hadde en til som jeg skulle ta meg av,svarte han bare at sånn er livet. Jeg lurer og på hvorfor man ikke får beskjed om dette mens man er gravid,jeg vet da om sååå mange som har hatt hemorroider etter fødselen. Men det var liksom ingen som sa noe før jeg sa at jeg hadde det. Det er jo mye bedre å vite om plagene man kan få, enn at man skal tro at når fødselen er over da er alt bare fantastisk. Nei, fødselen var ikke det verste..Selv om det var SMERTEFULLT! Man vil bare kose og trille tur når man kommer hjem, ikke ligge på en madrass i 2 uker. Jeg vet det er de som har det MYYYYE verre, men jeg mener det er ting man kan slippe dersom man bare visste om dette på forhånd.O g så trenger man ikke å få store nedturer fordi man ikke ante at dette kunne skje. Skal jeg ha flere fødsler så kommer jeg til å kreve at de gjør noe med de før fødselen, ikke etter. Det bør absolutt finnes en bok om alle plager etter fødsler.Hemorroider, brystbetennelse, rift og sting..osv..Ble veldig langt dette:) Ble vel ikke helt svar på det du spurte om heller... Man kan få de fjernet. Spesialisten jeg var hos sa iallfall at jeg måtte gjøre noe med de dersom jeg skulle ha flere barn.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 rart at det ikke står noe om dette i de bøkene som alledere finnes om svangerskap og fødsel. Der står det jo mest bare om amming... SYKT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå