Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en gutt på 7mnd som legger seg kl 19, har da fått grøt til kvelds +melk,ofte mme.Sovner greit.Vi vil prøve å få han til å sove over, ikke få noe pupp på natten, for nå kjenner jeg energien er borte og jeg trenger sårt litt sammenhengende søvn på natten.I natt våknet han tusen ganger, fikk smokk, vann, trøst,kos, tok han ikke opp av senga hans,men han hyler!Uff,slitsomt. HS har sagt at de ikke trenger mat om natten når de er fylte 6mnd. Han får tilsammen 3 grøt/middagsmåltider i løpet av dagen + mme/mm.

Noen som har noen gode tips og råd??

Vi har han på vårt rom,da vi ikke har flere soverom. Pappan er ofte med og hjelper til på natten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er sovingen på dagtid?

Kanskje for mye?

Et tips skal være å ikke sove lur etter 16.15, det skal gi bedre nattesøvm.

Kan det være noe helt annet som plager han, ørebetennelse osv?

Er hver natt slik?

Allergi?

Anbefaler å føre søvnlogg over både dag- og nattsoving, da kan man kanskje se et mønster og det er lettere å rådføre seg med lege/helsesøster.

Skrevet

Jeg lurer litt på det samme. Min jente har passert 8 mnd. Lurte på om vi skulle prøve å utvide nattesøvnen litt.

Hun legger seg v 19, våkner v 2230, 0130, 0430 (får da pupp) og mellom 06 og 07 vil ho opp en times tid før jeg legger ho uti vogna etter litt grøt som frokost.

Ho spiser grøt morgen og kveld, litt fruktmos til lunsj. Middag nekter ho å spise. Så får ho pupp i tillegg (ca 3 gr iløpet av dagen). HS sa at ho egentlig ikke trenger mat da om natten.

Lyst å prøve å gi ho bare vann nå i natt, men litt redd ho faktisk er sulten også da :-)

Vi har også vært noen dager på hytta denne uka, så kom hjem idag. Ho bør kanskje ligge noen dager i senga si før vi prøver?

Og lønner det seg å gi ho vann ved alle måltider om natten eller begynne med det siste (0430) og fortsette med alle neste natten?

Takknemlig for tips jeg også!

Skrevet

Han sover veldig lite på dagtid egentlig.

1/2 time i 9 tida

1/2 time i 12 tida og

1/2 time i 15 tida, så kan ikke være for mye søvn heller!

Legger seg fast hver kveld kl 19 også står vi opp 7-8 tida på morgenen.

Ikke noe plaget med ørene/allergi heller, så er vel bare sint for at rutinen plutselig ble forandret, men vi prøver å holde oss harde og ikke gi melk på natten, men trodde d kom til å gå "over" etter noen netter, men nå har vi holdr på i en uke snart!??

Uff slitsomt med søvnmangel altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...