Gå til innhold

Hodet ikke festet i uke 38

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er noen trøst så var jeg til kontroll i går, og da var jeg 39 uker akkurat... Ikke festet her heller! :(

Men er det noen som vet hvor mye dette har å si? Tar det lang tid når det festes, eller detter det liksom plutselig på plass?

Jeg er også 38 uker, og hodet har ikke festet seg. Jeg er flergangsfødende, og fikk beskjed om at det ikke er sikkert det fester seg før helt mot slutten. Tror ikke du trenger å gå noe lenger selv om hodet ikke er festet, du må bare huske å legge deg ned hvis vannet skulle gå

Jeg venter nr fire, m nr 2 og 3 hadde ikke hodet festet seg når vannet gikk. Festet seg på sykehuset da, så gikk det ikke lenge før de var ute. Så det har nok ikke noe å si. Noen opplever at hodet fester seg tidlig, men føder ikke tidlig fordet.

Hei!

Jeg er 39+2 i dag, og hodet har ikke festet seg her. Jordmor sa at det ikke har noe å si for når du føder. Man kan like gjerne føde før termin selv om det ikke er festet. Men det er vel viktig at vi legger oss ned hvis vannet går...? Er det ikke sånn?

Annonse

Det de er redde for når hodet ikke er festet og ikke er langt nede i bekkenet er at navlestrengen skal legge seg mellom barnets hode og bekkenet i det vannet går, og dermed bli avklemt. Da vil babyen få lite oksygen. Før var de veldig nøye på at vi måtte legge oss ned. Da jeg fødte på rikshospitalet for 8 år siden kom de og hentet meg i ambulanse pga at hodet ikke var festet når vannet gikk. Nå er de ikke så restriktive fordi dette skjer så sjelden. Ring fødestedet og spør hvilken praksis de fører hvis det skjer. Min jordmor sier at de mest sannsynlig sier at du kan gå til bilen og legge setet godt ned. Jeg er i uke 39 (flergangsfødende) hodet er ikke festet og ligger ikke godt ned i bekkenet.

Jeg er 38+6 i dag. Var hos jordmor i går. Hodet på babyen er ikke festet. Jeg spurte om jeg da måtte legge meg ned, slik jeg har hørt. Ifg. jordmor var dette ikke praksis lenger, men hun sa jeg uansett skulle ta kontakt m/ koordinator på føden og ville så bli fortalt hva jeg skulle hvis vannet gikk.

Annonse

Jeg er 2 gangs, og hodet hadde festet seg i uke 37. Så er nok veldig individuelt. Som flere sier her, så kommer babis når den er klar uansett. Legen sa til meg at om ungen ligger med hodet ned etter uke 33, så vil den MEST SANNSYNLIG IKKE snu seg noe mere, for da har den så dårlig plass. Så ligger babyen din ned, slipper du nok seteleie hvertfall;-)

Er 38+2 og ikke festet her heller.

Var hos jm i dag og hun sa at hos noen synker ikke babyen langt ned før man får rier.

Men at man skal legge seg ned.....har ikke jeg hørt noe om.Men jeg ringer jo føden hvis vannet går og regner med at de forteller hva jeg skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...