Eggkoker'n Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Når jeg begynte måtte jeg først bruke en nesespray kalt suprecur som så og si setter deg i overgangsalderen for å kontrollere syklusen din . Så settes man på gonal eller hva det måtte være for å stimulere egga dine , eller få så mange egg ut av deg som mulig. Så setter man en eggløsningssprøyte , i mitt fall ovitrelle. Så tar man ut de egga man kan, og bruker gjerne 1. HVA MENOPUR ER, OG HVA DET BRUKES MOT Vær oppmerksom på at legen kan ha foreskrevet legemidlet til en annen bruk og/eller med en annen dosering enn angitt i pakningsvedlegget. Følg alltid legens forskrivning som er angitt på apoteketiketten. Menopur er et hormonelt legemiddel til behandling av ufrivillig barnløshet. Legemidlet virker ved å stimulere kvinnens eggstokker til økt dannelse av såkalte follikler (små, runde sekker som inneholder eggceller) og dermed flere egg. Menopur brukes: til stimulering av eggstokkene til å utvikle egg (ovalusjonsstimulering) hos kvinner som ikke har eggløsning og som ikke har hatt ønsket virkning av behandling med klomifensitrat (et annet legemiddel som brukes mot barnløshet), ved assistert befruktning (f.eks. in vitro-fertilisering/embryooverføring (IVF/ET), ”gamete intra-fallopian transfer” (GIFT) og intracytoplasmatisk spermieinjeksjon (ICSI)). HVA GONAL-f ER, OG HVA DET BRUKES MOT GONAL-f er en klar, fargeløs injeksjonsvæske, oppløsning i ferdigfylt penn. Det leveres i pakker på 1 ferdigfylt penn og 5 kanyler for injeksjon. Follitropin alfa er et rekombinant humant follikkelstimulerende hormon som tilhører den farmakoterapeutiske gruppen gonadotropiner. GONAL-f kan brukes til å fremme eggløsning hos kvinner som ikke har eggløsning og som ikke har reagert på behandling med klomifensitrat. GONAL-f brukes til å fremme utvikling av flere follikler (og derfor flere egg) hos kvinner som behandles med assistert befruktningsteknologi som in vitro-befruktning, gamet-intrafallopisk transfer eller zygot-intrafallopisk transfer. Hos kvinner som ikke har eggløsning på grunn av svært lav produksjon av fertilitetshormoner (FSH og LH) fra hypofysen, brukes GONAL-f sammen med et annet hormon som kalles lutropin alfa (rekombinant humant luteiniserende hormon) for å fremkalle eggløsning. GONAL-f brukes sammen med et annet legemiddel kalt humant koriongonadotropin (hCG), for å stimulere til produksjon av sæd hos menn som er infertile pga. hormonmangel. Etter innsetting av egg bruker man gjerne en gele aktig ting jeg så elegant har glemt navnet på , eller små erte aktige piller som jeg også har glemt navnet på. - Men det lille jeg vet om icsi er sikkert ikke mye , så om dere driver med noe annet , er jeg helt grønn.....
øynesomtinntallerkner Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Det var et flott svar:) Jeg har sikkert prøvd de menopur når vi skulle prøve å bli gravide på en litt normal måte men det gikk jo ikke...Jeg lager nok egg tror jeg, de fikk ut 11 sist ivf forsøk men så er det mannen da....jaja...skal ikke være lett! Har det noen hensikt å stappe han med zink og selen i en til to mnd, hvis vi er så utrolig heldige å komme inn litt raskt etter ferien? Hvor lenge etter en begynner m spray er det egguthenting? Jeg ar faktisk glemt ALT dette! Utrolig.
Eggkoker'n Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 Jeg fikk kun ut 7 egg begge gangene, og de satt inn 2 egg begge gangene , fordi de bare var 2 og 4 delt. Jeg proppa mannen min full av alt det der jeg også , kan jo ikke skade,- så lenge man ikke overskrider dosen. De vitaminene er det vel kjekt å ta hver dag uansett , for det er jo mange ganger sånn at de som nesten ikke har sædceller,eller har "dårlige" , ofte har b-vitamin mangel osv... Man bruker vel sprayen i 2-3 uker ? Husker ikke , jeg heller... Mye rart som forsvinner fra hukommelsen i tåka etter man har på med forsøk...he he....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå