Gå til innhold

Holle risgrøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker den grøten...

Får dere den helt glatt?

Jeg synes den er så småklumpete, selv om jeg rører godt.

Skal den være slik?

Og en ting til... Hvor mange ml væske er en full porsjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også kjøpt den grøten nå, men ikke prøvd den enda. lurer også på ang porsjoner, væskemengden er jo så stor. brukt maisgrøten fra nestle og der er det bare en dl som skal brukes. og tulla har mer enn nok med det;)..

hva bruker du da?

også lurte jeg på ang jern.. ser at denne grøten ikke er tilsatt jern, står ivertfall ikke på pakken. Er det noen grunn til det? blir jo litt dumt å gi grør uten jern når det er jern de er mest avhengig av å få det første halve året? noen som vet? ville vært veldig fint om noen har noen løsning på "jern problemet:)) for tulla tåler ikke melk og holle grøtene er de eneste jeg vet om uten melk, foruten mais grøten. og begynner å bli litt lei av å pumpe meg til den..

Skrevet

Vi gir denne. Det står flere måter å lage denne grøten på på pakken. De har også forandret litt på tilberedingsoppskriften på den siste pakken jeg har kjøpt. Man kan jo lage m mme, vann eller m fruktmos/grønnsaksmos. Vi gjør litt forskjellig. Virker som snuppa her liker den best når d er mme i. Lager da en mindre porson enn den som står på pakken. Bruker 1dl veske (som regel mme) som jeg blander m 2 ss pulver. (Gjerne litt store skjeerhar vi funnet ut) Den bør svelle litt før den er klar.Og røre godt.(Vi rører ofte inn litt fruktpure/grønsakspure i tillegg) Synes ikke den blir klumpete, men den er liksom ikke helt glatt som maisgrøten heller. Her i huset er ikke maisgrøten noe populær. Siden jeg stortsett bruker mme har jeg ikke tenkt på det m jern. Men de har jo andre grøter og fra Holle. Kanskje de har mere jern??...vet ikke altså... Har tenkt å prøve den som heter 3korngrøt og.

Skrevet

tilsetter også litt olje i forresten.

Skrevet

dytter denne jeg

lurer fortsatt veldig på dette med jern i holle grøten . fra seks måneder har jeg hørt at jernlagrene begynner å bli tomme og jernet må komme fra noe annet enn melka?

noen som vet noe am dette og holle grøten?:)

Skrevet

Hei vimsa;)

Sjekket litt på nettet og fant ut at ingen av Holle sine grøter er tilsatt ekstra jern, men Hirse og grøt som inneholder havre er naturlig beriket m jern. (Lurt å kombinere m frukt eller fruktpure slik at de får i seg cvitamin, da øker jernopptaket) Tror vi skal bytte nå ja siden snuppa her er 7mnd. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det!!:) Hadde ikke tenkt på det jeg....

Skrevet

så flott at du fant ut av det;) da prøver vi med hirse grøten eller kanskje lager litt havregrøt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...