Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er veldig newbie når det gjelder dette med grøt og sånn, derfor har jeg noen skikkelige nybegynnerspørsmål: - Junior er 4,5mnd og spiser for øyeblikket grøt laget av 40ml melk, men hvor mye er en full porsjon - og hvor fort kan jeg øke til dette? Han har ikke hatt noen mageproblemer foreløpig... - Etter at grøten er etablert, når burde jeg begynne med et middag/grøt/ fruktmåltid til om dagen? - Når kan han begynne å få frukt i babyfeeder, og hvilke frukter er det greit å begynne med? Junior er en kraftig plugg på 8,5kg og spiser mye mm hver 2. time, derfor tror jeg det er på tide å få i han litt kraftigere saker. HS var enig - men distré som jeg er, glemte jeg selvfølgelig å spørre om fremgangsmåten ...Og nå er hun på ferie...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Kan fortelle hvordan jeg gjør det her da! Når Emilie får grøt så lager jeg ca 60 ml vann+ mme-pulver, det er det hun klarer ¨å få i seg, da er hun mett! Vil ungen din ha mmer så gir du han det! Emilie begynte med å få smaksprøver allerede ved ca 2-mnd alder, men ikke fulle måltider! Men jeg starta med vanlig middag til henne ikke så mange dagene etter grøten! Jeg gir henne fruktmos som mellommåltid i 12-13tida om dagen, da gir jeg henne så mye hun vil ha, som regel er det rundt et halvt sånn stort glass! Babyfeeder har vi akkurat kjøpt og, vi har prøvd vannmelon oppi de, vet mange begynner med bana og men da må du passe på magen mer for banan stopper opp systemet litt! Du får bare prøve deg fram med div smaker vettu! Og bare så du vet det så er det slettes ikke uvanlig at ungen griner litt på nesa av de første skjeene! Lykke til!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 En full porsjon grøt er av 100 ml med mme. Jeg bruker da ca 7 sanne måleskjeer som er med nanen for å lage grøt, og har i d vitamin dråper om morgenen. Gir også grøt om kvelden, vann ved siden av. Jeg ville økt fra 40 og oppover, f.eks til 60 ml mme alt etter hvor store porsjoner du lager med mme om gangen. Nan pakken som jeg bruker har vel intervall på 30, 60 og 90. 90 ml med vann gir 100 med melk. Jeg begynte med frukt mos fra nestle, eple og mango før jeg var oppe i full porsjon med grøt. Du kan jo når du er oppe i en full porsjon om dagen og hun ikke er urolig av det også gi en full om kvelden, lest at det anbefales ca 90 minutt før leggetid. Ikke erfaring med babyfeeder, men lest at en kan bruke det fra 5 måneder. Jeg begynte med grøt på 4 mnd, da var Jonas 8295 gram og en stor gutt på 67 cm. Men han slet med magen så tok to uker før jeg var oppe i halv porsjon, da så jeg at det gikk bra med magen og bare ga full
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2008 Glemte å si at jeg ammer, men det går vel kanskje på det samme..? skal han ha pupp før/etter grøt, eller vann til grøten...eller ingenting? Hvordan er det med det?
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2008 fint da har jeg gjort den delen riktig i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå