<3 girls <3 Skrevet 24. juli 2008 #1 Del Skrevet 24. juli 2008 laurdag 24.06.06 etter en del flytting til leiligheten vi hadde kjøpt satt vi oss ned for å sjå fotball EM eller VM(liker ikkje fotball,men min kjære gjør)og pizza.etter pizzaen bjundte eg og kjenne tak i magen,men tenkte att det var kun pga pizzaen å slo meg til ro med det.. bjundte å bli litt låkt å min svigermor la merke til att det var noe å spurte,men eg sa att de va kun magen. etter en stund roper hun ut..det er 15min mellom..snakk om og vere oppmerksom..heheh gjekk og la meg og las litt og la meg til slutt til og sove..våknet vel 3-4 anger av rie.. søndagen kom..sov litt lenge tilfelle eg skule føde om natten,men da var det ingen rier..sto opp,gjekk ned på kjøkkenet og fikk i meg noe mat å då begynte det igjen.. for til leiligheten og ordnet litt og reiste tilbake til svigermor og la meg på sofaen.då ha detbjunt å bli en del verre..ringte jordmoren og skulle få møte henne på kontoret kl 7.'kom ditt men hadde ikkje mer enn 1-2cm,men ho ringte amulanse alikavel pga mine smerter.kom inn på sjukehuset å ble lagt på registrering å sjekk med 2-3cm. be lagt på forføden etter det. fikk 3 tabletter 2 for smerter og 1 for å få sove. mandag..nesten ingen rier i løpe av natten og ble dermed sendt hjem. kom 300m fra sykehuset å då var de på gang ijen..dette var ca kl12. for til leiligheten å prøvde og gjere litt,men det var nesten umulig.fikk mammaen min til å komme og hente meg slik eg kunne vere med henne menst min kjære ordnet leiligheten. kl 6 om kvelden kom han og hentete meg og vi for til svigermor.der la eg meg i badekaret..det var deilig mot smertene,men når eg skulle ut so tok smertene seg opp å di føltest uutholdelig. ringte jordmor,men hun var opptatt med en hjemmefødsel og det var ambulansen også.(en som ikkkje rakk å komme seg til sjukehuset) ringte inn til sjukehuset å hørte hva di synst,å dei sa at visst eg trudde det var på tide kunne vi kjøre inn sjøl..etter en stund fant vi ut att det var nok det beste. amulansen skulle komme oss i møte..(har 1 ferge og ca 45 min kjøreing +15 min ferge) kom inn på sj.huset,og hadde da 4cm..(kl 22.00) fikk komme inn på føden og fikk lystgass. satt litt i stresslessen og på 6 cm(24.00)la eg meg i badekaret.. kl 04.00 kom pressriene..presset i 50 min og ut kom verdens nydligste jente på 3600gr og 51cm. fødselen va grusom men fort glemt..sydde 3 sting å hadde lystgass som smertelindring. jordmora sa att fødselen var som tatt ut ira boka..1cm i timen. slutten av oktober kommer jente nr.2..grur meg litt,men gleder meg også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138305364-langmen-egeltlig-rask-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå