Gå til innhold

Sliter med maten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. jeg fikk så streng beskjed av legen om å ikke legge på meg.. Var så flink de første ukene, så kom ferie og masse kos.. og det går rett vest. Spesielt ille de siste to ukene som jeg har vært alene mens snuppa er hos faren sin... så lett å spise masse dritt altså!!

MÅ bare stramme inn, har lagt på meg ca 2,5 kg nå på ca 7 uker.. Har enda 4 uker igjen før neste legetime, håper jeg klarer å kutte ut sjokoladen - så kanskje jeg klarer å gå ned de kiloene igjen..

Sist jeg var gravid så gikk jeg jo ned en haug.. og hadde håpet det samme nå.. men nei da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ville bare si at jeg skjønner hvordan du har det, det er ikke lett!!!!

Jeg kjøpte en pose med moreller idag og en kurv nektariner, de er kjempe gode nå, saftige, søte og norske, deilig...

Jeg pleier også å sette en liten skål med isbiter på bordet, som jeg knasker i vei, deilig nå i varmen.

Hva med bringebær med vanijlesaus, kjempegodt til dessert.

Lykke til, håper du klarer det!!

Skrevet

Sliter selv med vekta. Har gått opp 9 kg og er i uke 23 +3.

Frukt er godt....men skal jeg ha vaniljesaus på er faren det at det blir mere saus enn bær :( Det er jo såååååååååå godt!!!!

Skrevet

Jeg inngikk en deal med sambo om å ikke spise sjokolade før fødsel. Det var drithard de første 3 ukene, nå har det gått 8mnd (snart i mål!), og jeg har ennå ikke kjøpt en sjokolade. Det merkelige er at jeg savner det ikke engang.

Ellers kan du gjøre noe smarte grep.

- Saftis/sobert istedenfor fløteis

- Spis frukt istedenfor snop (det er jo SÅ mye god frukt ute nå!!!!)

- Skal du spise jordbær prøv med sitron (ja det høres rart ut), la de stå en times tid. Uten sukker eller fløte. Om du vil ha noe på de prøv med vanilje kesam istedenfor fløte eller vaniljesaus.

- Lag syltetøy selv. Mye bedre smak, og du kan ha tilnærmet null sukker!

- Lag masse deilig salat og ha tilgjenglig (med sunn dressing). Kjøp en salatspinner så holder salaten seg mye friskere.

-Ha en alltid en flaske med vann med sitron i, i kjøleskapet (og en i "bruk"), slik får du i deg masse vann. Det hjelper mot sulthetsfølelsen, og som gravid bør du drikke ekstra mye vann....

-Får du et godtekikk, spis en brødskive, og fortell deg selv at om du fremdeles har lyst på godt etter et kvarter skal du få lov å spise.

- Puss tenna etter at du har spist. -Du får mindre lyst på snop med nyvaska tenner.

Lykke til!

Skrevet

HI her

Veldig mange gode tips her, de fleste har man jo hørt før men det har nok gått litt i glemmeboka eller noe :) Det med vaniljekesam har jeg jo hørt om, så det må jeg nok prøve.

Mandag kommer mini-snuppa hjem igjen og, det blir nok lettere å holde fokus da håper jeg.

Kos dere i sommervarmen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...