gullet og eg Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 tok min første dose med wheatgrass i dag, og du all verden hvor vondt det smakte! Har noen tips om hvordan dette kan tas slik at man ikke får brekninger av å ta det? det var nevnt at man kunne blande litt honning i for smakens skyld, men kan ikke tenke meg at det skulle gjøre det bedre. Tips mottas med takk
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 det smaker DRITT. Det jeg gjør er at jeg enten blander det halvt om halt med eple juice og vann. jeg bytter av og til ut eple juice med grapefruit juice. Liker egentlig ikke den juicen, men den er så skarp at den wheat grass smaken forsvinner litt
*sommer* Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Hei Jeg begynte å ta det i går føler nesten at det setter seg fast i halsen. Prøvde med lunkent vann og honning, men jeg kan ikke si at det er supert godt. Tar du en eller to ganger om dagen? Hei Tryne; du har jo brukt dette en liten stund, har du merket noen forandinger i kroppen?
gullet og eg Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2008 hei tryne, og takk for tips. Får prøve med eplejuice neste gang. Hvor mye tar du forresten? hei sommer. Har ikke prøvd med honning, men nå er ikke jeg så veldig glad honning. Jeg har begynt med 1 gang om dagen, en skje slik det var anbefalt. Vet noen forresten om det har betydning om man tar det på tom mage eller ikke? Tok det før frokost, men det var forferdelig!
*sommer* Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Hei Jeg snakket med de som selger de og de mente det var best på tom mage og/eller en halv time før man spiser. Jeg gjorde det i dag tidlig, men følte meg skikkelig uggen i flere timer etterpå... Nå skal jeg ut i parken med kompisene til min samboer. Der har så og si alle babyer eller er gravide. Nå må jeg bare stålsette meg for det kommer alltid spørsmål om når vi skal sette i gang osv.. Blir så lei det maset..akkurat som det er lett å la være å stresse når alle maser. :-( Vel nok klaging for i dag. Lykke til videre med den gode drikken og kos dere i varmen. Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Heisann begge to. jeg tar 2 ts 2 ganger for dagen. tar 2 ts om morgen ca 30 min før jeg spiser, og så tar 2 ts på kvelden ca 30 min etetr at jeg har spist før jeg legger meg. I tillegg tar jeg chlorella som er med å renser kroppen. Jeg merker foreløbig ikke noe på kroppen, men jeg har ikke hatt noen fysiske symptom på at noe er galt heller. men FSH er vertfall gått noe helt vanvittig ned:) Lykke til sommer, ikke noe lett situasjon du skal i i dag
gullet og eg Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 jeg får begynne litt forsiktig, og så kanskje trappe opp til to ganger om dagen. Får se hvordan det går, er jo en utfordring å få i seg dette Får håpe du hadde det fint i parken i dag sommer, og ikke noe babymas.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 kan være lurt å begynne forsiktig ja. jeg hadde begynnt med en halv ts 2 ganger for dagen jeg. etter en uke hadde jeg trappet opp til en ts to ganger for dagen osv...... det er virkelig en utfordring å få det i seg ja, føles som man smaker på samo (vet ikke hva dere kaller det). dette middelet er mye brukt i Amerka, det var der jeg fant informasjon om dette. Alle synes det er like ekkelt å svelge det
*sommer* Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 God morgen jenter. Jeg orverlevde i parken i går selv om det ble mye baby snakk (En med baby og en med termin nå)!! Og i dag får vi besøk av en som er noen mnd på vei og i morgen kommer en baby på 4 mnd... jaja sånn er det vel bare :-( Men uansett, det står at wheatgrass kan blandes i maten, har dere prøvd det? Litt usikker på om det gir samme effekt siden det ikke blir tatt på tom mage. Men det er uansett et alternativ til å få det i seg :-) Kos dere med "drinken" i sola ;-)
gullet og eg Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2008 hei dere! i dag blandet jeg appelsinjuice i wheatgrass drikken min, og det ble bedre. Det er jo fortsatt ikke godt, men fikk iallefall ikke brekninger av å ta det Har ikke prøvd å blande det i maten, men kanskje wheatgrassboller kunne vært noe? ;-) Sommer, tar du wheatgrass for å få ned fsh? ha en fortsatt fin dag!
satser & vesla Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Hei jenter. Jeg har laget meg en slags grønnsaksmooties, synes det er MYE bedre enn å drikke ren vann med wheatgrass. ca 1 glass vann 1 grønn eple (med skall - inneholder mye vitaminer) 1 kiwi flere dråper lime 1-2 ts wheatgrass blander dem i blender. Det smaker veldig frisk pga eplet, kiwi og lime er syrlig i smaken. Dessuten er det kjempesunt :-) mye c vitaminer i tillegg til wheatgrass. Håper dere også vil like det. . . . gnattaklem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 takk skal du ha for oppskriften, men jeg lurer litt på en ting. man skal jo egentlig ta wheat grass på tom mage, magen blir ikke akkurat særlig tom når man tar den sammen med alt det der?? Eller??? men det hørtes mye bedre ut ja:)
*sommer* Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Jeg prøvde med eplejuce i dag tidlig og det var mye bedre. Det beste er sikker å variere litt så man ikke går så fort lei. Jeg har tatt det på tom mage et par ganger og ventet med å spise, men da blir jeg faktisk ganske kvalm. Så nå inntar jeg frokosten rett etter drikken. Takk for oppskriften, den skal jeg teste en dag :-) Hei gullet og eg. Jeg har ganske høyt østradiolnivå (det har med modning av eggene å gjøre) så jeg hadde håpet å få ned dette. FSH`en min er på 7, men det skader jo ikke å få ned denne heller :-) Jeg skal i gang med forsøk om 1 mnd så jeg håper wheatgrasset har begynt å virke litt til da, selv om jeg akkurat har begynt å ta det :-)
satser & vesla Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Jeg klarer ikke å drikk ren wheatgrass, så derfor er det bedre med smooties enn ingenting ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå