Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Noen som vet om det er i første klasse denne blir gitt? Hvordan foregår vaksineringen på skolene nå i distriktene? Husker når jeg selv gikk på skolen så kom helsesøster på besøk, er dette vanlig praksis nå også?
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 ja helsesøster kommer med nåla si.....tror det er andre klasse de får første skole vaksina.....men vet ike hvilke....
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Hva med de barna som ikke skal ha vaksine? Hvordan løses dette? Er redd for det kommer til å bli mange spørsmål fra klassekamerater, om det er kun han som ikke skal ha sprøyte. Kansje like greit å holde han hjemme på vaksinasjonsdagen. Noen som har noen erfaringer? Kan jo alltid spør helsesøster om at hun tar han også inn, slik at alle de andre tror han også har fått sprøyte. Er redd for at han skal bli mobbet pga dette.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 ...bare å spørre...det burde vel gå greit at han får komme inn selv om han ikke skal ha vaksine.....det enste jeg vil oppfordre deg til er å informere barnet selv om at han ikke skal ha vaksine....jeg hadde gitt skriftelig beskjed om at sønnen min ikke skulle ha på et standard skjema....men dette hadde visst ikke helsesøter lagt merke til og kaldte han inn.....han måtte selv argumentere mot en vanskelig helsesøter.....som tilslutt gadd å sjekke skjemat hans....og det stod det "nei takk....."
maja_73 Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Vaksinen får de i 2.klasse. Det kom skjema hjem i forkant av vaksinen, hvor foresatt måtte signere på ja eller nei til vaksine. Helsesøster henter klassen samlet, men foresatt kan være med hvis ønskelig. I min datters klasse var det henne og en til som ikke skulle ha vaksinen av 27 barn...(og det andre barnet har legeforeldre, regner med at de vet hva de gjør:-))
Gjest Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 ja kan vel regne med de har tatt et såkaldt "informert valg" som det så fint heter....
shari_z Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Jeg lurer på hvilke(n) vaksine(ene) det er barna får i 2. klasse? Jeg er ikke norsk og har ikke hørt noe om dette. Min datter går nå i 2. klasse og jeg vet ikke om jeg har lyst at hun skal bli vaksinert. Husker ikke helt hvilke vaksiner hun fikk som baby, men vi sa "nei, takk" til MMR ihvertfall. Og jeg finner ikke helsekortet hennes som hun fikk for mange år siden på helsestasjonen.... Noen som kan opplyse ikke-norske meg om dette?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 man får alle vaksiner som baby. trippelvaksinen (kikhoste, difteri og tetanus) polio hemafilusinfluensa prevenar mmr (rubella, kusma og meslinger) +utlenninger får ofte hepatitt b og tuberkulosevaksine ved fødsel. sånn sett har hun iallefall fått de 4 første på lista. bra du takket nei til mmr! helsestasjonen skal ha det oppført hvilke vaksiner hun har fått/ikke fått. ved 7 års alder mener jeg det er trippelvaksine iallefall. ny mmr ved 11 år tror jeg. kan ikke dette helt, da mine barn ikke vaksineres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå