Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi et par ts ammete til barnet? Og er det noen som har hatt god effekt av det??? Snuppa er så plaget med luft, og jobber veldig med å få ut luft både den ene og andre veien....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gitt det selv, men fikk beskjed av hs om at man kunne gi fennikelte mot luftsmerter.(Ammete inneholder bl.a. fennikel, men også andre urter..)

Skrevet

Det hjelp oss veldig når junior sleit med luftsmerter.

Jeg drakk ammete et par ganger om dagen, og han fikk fenikkelte før hvert måltid.

Slik lager du fenikkelte:

Kok opp en kopp vann med 2-3ts fenikkel, og la dette koke inn til 1/6 - sånn at den blir skikkelig konsentrert. Sil vekk frøene og gi ca 2ml ved hvert måltid. Oppbevares i kjøleskap i 24 timer.

Skrevet

Hei...

Har du prøvd malt el minifom (fås på apoteket)??

Jeg blander ca ei ts malt i ei flaske med kokt vann el mjølk som jeg har pumpa, det hr hjelpa oss. Gir også minifom før hvert måltid. 10 dråper på ei ts skal gjøre så lufta kommer lettere ut... Desuten er jeg nøye på å få opp rap etter hvert måltid. Det kan ofte væra en prosess som tar opp til 10min. Når han her var mindre rapa jeg med han 4 ganger i løpet av ett måltid.. avbrøt han en gang på hver pupp og etter hver pupp, det hjalp oss også da.. Off, har drevi med mye forskjellig ser jeg..

Vet det er vanskelig, men her er i allefall noen råd som har hjelpa meg...

Lykkre til!!!

Skrevet

jeg fikk beskjed fra barnelegen at malt og miniform var mot hard mage, ikke luft... for jeg trodde også det var det jeg skulle bruke..

Skrevet

Jeg ga i perioden som hun var mest plaget med luftsmerter ca 1 ts lunken ammete rett før jeg ammet henne, og jeg synes det ga gode resultater. Jeg drakk også selv ammete 2 a 3 ganger pr dag.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg drikker selv ca 3 kopper med ammete om dagen nå. Det har har hjulpet jenta vår også :-)

Gir ikke noe direkte til henne.

Skrevet

Tusen takk for gode svar=)

Skal begynne å drikke selv også, men tok det lang tid før dere så effekt?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Syntes jeg merket det veldig fort jeg, husker ikke hvor lenge, men tror det var på dag 2 eller noe slikt.

Skrevet

Jeg har hatt god virkning av ammete & fenikkel-te da min var ny baby! ;)

Se mine tidligere innlegg vedr. dette:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/138099653

"http://www.dinbaby.com/forum/thread/137984307

her står det en del.. syns også det hjelper å presse føttene/lårene mot magen som flere skriver.. Og noen ganger bare løfte opp føttene/rumpa (som når du skal ta bort en skitten bleie), ta en pause og så prøve på enda en promp ;) "

Et lite tips: Jeg har kjøpt ammete hos http://www.alexi.no/, har funnet ut at det er billigst om jeg kjøper noen poser - selv om porto kommer i tillegg (men om du bare skal gi til babyen så er det billigste smart club sin). Her drikkes det mye ammete fortsatt! :)) Selger også fenikkel-te Alexi. Ellers så har jeg kjøpt fenikkel-te til 14 kr for en pk. i innvandrerbutikker / "frukt & grønt" som var den typen jeg brukte mest! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...