Gå til innhold

noen servitører her?

Anbefalte innlegg

lurer bare på om det er noen i samme yrke som meg her... jobber som servitør... og det begynner bli ganske så tungt etterhvert.. i alle fall under frokosttider når man rydder tallerker, glass, kopper og rot i 4 timer i strekk...:( sliter endel med ryggen og beina... når jeg ligger meg i sengen om kvelden så kommer jeg meg ingen steder... stivner helt i korsryggen... umulig å komme seg ut igjen, da må jeg ha hjelp... og er grusomt å snu seg... når jeg endelig har funnet en god stilling, så må jeg seff på do eller er tørst... hehe.. ikke lett dette her.. har 2 mnd og 3 uker igjen å jobbe... men tror nok jeg får se hvor lenge jeg holder ut.. gjør ikke annet enn å jobbe og sove.. tvi tvi..

er forresten snart 26 uker på vei:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138304362-noen-servit%C3%B8rer-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde søke om tilrettelegging og dersom arbeidsgiveren din ikke kan ge dig noe annet en den jobben du gjør idag så får du svangerskapspenger av NAV. Er nesten det samme som sykmelding men du kan få jordmoren din til å hjelpe deg, trenger ikke å gå til legen.

Er 26 uker jeg og, jobbet 80% i butikk helt frem til jeg gikk ut i ferie for ca 2 uker siden, sliter med ryggen og bekkenet og hadde ikke orket mye lenger nå. Jeg har søkt om tilrettelegging på jobben min, som jeg vet ikke er mulig. Så jeg går ned til halve min stilling når ferien er over, da jobber jeg kun 40%. Håper det hjelper litt på ryggen, har merket bedring nå i ferien når jeg ikke vart på jobb hver dag,

Jordmoren min sa det at dersom man får redusert arbeidstiden litt så er det større sjanse for at man orker jobbe lenger, ellers er det fort gjort å bli sykmeldt før permisjonen begynner dersom man presser seg for hardt.

• 2 uker senere...

Heisann!

Det å jobbe som servitør er superslitsomt, men det fungerer veldig greit dersom du ikke har plager. Jeg kan anbefale deg at du går med støttestrømper, gode joggesko og drikker mye vann, slenger bena høyt i alle pauser og dusjer bena i kaldt vann når du kommer hjem. Om du får vondt i ryggen kan det hjelpe å ta lettere brett (evt færre kopper/tallerkener osv) og heller gå oftere. Mange jeg kjenner har jobbet helt ut som servitører, og jeg selv jobber som bartender. (uke 25 nå) Det er jo veldig bra å holde seg aktiv i svangerskapet, så LYKKE TIL!!!! Og prøv først å tilrettelegge for deg selv, og spør evt. arbeidsgiveren om du kan få slenge deg nedpå en sofa på pauserommet/ha med deg et liggeunderlag som du kan hvile deg litt på. Dette klarer du -servitører er jo i et av verdens tøffeste yrker! :o)

Jeg er også servitør, og kjenner at det begynner å bli veldig slitsomt. Er 26+1 i dag, og kroppen min fungerer ikke helt som før. Men dette er også fordi vi ALLTID er underbemannet, så av og til har jeg kanskje en vakt som varer i 7 timer uten å få pause, pluss at jeg får nesten ikke tid til å spise. Dersom dette fortsetter er jeg nesten nødt for å sykemelde meg for det går på helsa løst.

hei dere jeg er å servitør, æsj for et dritt yrke når man er gravid. passer skikkelig dårlig sammen. jeg er 26+3. jeg har vært sykemeldt siden jeg ble uke 15 nesten. har vært litt av og på. men fra 1. juli har jeg ikke vært litt på jobb engang. jeg jobbet 100% var skikkelig slitsom. jobbe bar til 5 på natta og så frokost dagen etter. så jobbe over 12 timer i strekk. da merker man på kroppen at man bare vil sove. er sykemeldt pga jobbsituasjon og bekkenløsning. de kan ikke tilrettelegge meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...