Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Ja, jeg vet de er litt lange, men vi kommer bare til å bruke et av navnene: Fabian Emilio Gabriel Emilio Martinius Emilio Benjamin Emilio Theo Martinius Emilio Sakarias Lidia Isabel Maria Isabel Maria Natalie Maria Sienna Maria Isabella Celia Isebel Isabella Magdalena Sienna Felicia Noen som har noen andre forslag til kombinasjoner? (Baby'n blir 1/4 italiensk, derfor de internasjonale navnene.)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Det var selvfølgelig Celia Isabel, ikke Isebel........
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Så mange vakre navn! Jeg simpelten elsker Celia - og har sett det har fått god respons her inne. Synes det er fantastisk nydelig - samtidig som det betyr "himmel" - vakker betydning. De tre jeg likte best av jente: Celia Isabel Lidia Isabel Sienna Felicia Isabella Magdalena ble bare OVERKILL :-o Og Maria er altfor vanlig til at en som faktisk får en 1/4 italiensk baby skal kalle den det - så mange flotte italienske jentenavn! Av guttenavn: Benjamin Emilio - Benjamin betyr "lykkens sønn" - nydelig og internasjonalt navn. Martinius Emilio - Flott navn. Gabriel Emilio - Flott. Skjønner ikke at folk vil kalle sønnene Fabian (fy fabian!) er tross alt skjellsord i mine øyne Theo er pinglenavn, og Emilio synes jeg er femi.. Men fungerer fint som mellomnavn. Hva med Benjamin Sakarias?
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Celia Isabel er nydelig, Celia er så pent. Maria synes jeg er kjempekjedelig (såå mange som heter!), Sienna er harry og Isabella Magdalena (puuust) ble for langt og tungt. Lidia høres ut som hun "lider" av noe.. Rangerer de to jeg likte best: 1. Celia Isabel - Helt nydelig. 2. Maria Isabel - For enkelthetens skyld.. Hva med Felicia Natalie? Det hadde i så fall blitt nummer to hos meg. Gutt: 1. Benjamin Emilio - Benjamin er flott, og som nevnt, internasjonalt. 2. Martinius Emilio - Martinius er sjarmerende. Gabriel blir for englenavn for meg, Theo synes jeg er litt veikt, lite tak i det. Emilio litt feminint, Fabian blir bare Fy Fabian for meg og..
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 mange flotte navn=) jeg likte best Martinius Emilio Theo Martinius Isabella (UTEN Magdalena ;O)) Sienna Felicia Celia Isabel Navna ble VELDIG voldsomme med de mellomnavna til, jevnt over...syns jeg, da =)
Vannmann35 Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Gabriel Emilio var nydelig, og Celia Isabel var også flott - gå for det!
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Fabian Emilio - tenker paa Shakespear, samtidig som jeg har saa mange andre historiske assosiasjoner til det. Synes heller ikke navnet er noe fint, synes faktisk det er fryktelig femi og smaaharry. Emilio gjor det ikke det grann bedre. Hores ut som foreldre som onsket en jente, men fikk en gutt, saa de ga barnet et saa femi navn som overhodet mulig. Gabriel Emilio - det blir for engelen Gabriel for min del - kjenner dessuten baade en Gabrielle og en Gabriel - og har ikke klart aa bli vandt med hverken gutte eller jenteformen av navnet. Synes det bare er litt merkelig, ikke saa veldig fint. Martinius Emilio - Nok en gang det samme. Emilio er forferdelig, og Martinius minner meg bare om Martini. Tenker forsaavidt paa Mauritius ogsaa. Martin er fint, alt annet blir litt for overflodig. Benjamin Emilio - hater navnet Benjamin. Synes det er veldig harry og har daarlige assoasisjoner. Sammen med Emilio ble det blodharry. Theo Martinius - Fint ville jeg aldri kalt det, men det beste av alternativene dine. Kjenner baade et menneske og en hund som heter det, og maa si det kler hunden best. Da er Teodor bedre. Martinius er igrunn greit nok - men ingen favoritt... Emilio Sakarias - Emilio har jeg sagt hva jeg mener om, Sakarias er ogsa merkelig, liker ikke klangen. Lidia Isabel - nok et bibelsk navn ja, hehe (eller Lydia that is....) Det er helt greit, men synes Isabel odelegger et eller greit navn. Liker ikke navnet, synes det er utgaatt og smaaharry. Maria Isabel - Kjedelig. Marie er mye finere enn Maria, og Isabel er ikke fint. Maria Natalie - er vel det greieste forslaget spor du meg. Men synes Marie Natalie er finere, evt. Marie Natalie. Maria Sienna - liker ikke Sienna, ikke fint. Maria Isabella - nei usj, ikke fint. Celia Isabel - Celia er en hund for min del. Samtidig som det ogsaa gir meg Shakespear assosiasjoner. Er oftest brukt som et kallenavn for Cecilia (spesielt i engelsktalende land, i hvert fall hort det mange ganger....) og synes derfor det er litt for kallenavn. Isabella Magdalena - hjelpes. Sienna Felicia - Blodharry.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg likte Maria Isabella best av jentenavnene, veldig vakkert! Av guttenavnene likte jeg Theo Martinius! Jeg liker også Benjamin veldig godt, og Gabriel er fint! Lykke til med valg av navn! Det er vanskelig!
prysseluskan Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Av disse synes jeg Gabriel Emilio og Lidia Isabel er finest.
♥ Herligheten ♥ Skrevet 26. juli 2008 #12 Skrevet 26. juli 2008 Av disse syns jeg Benjamin Emilio og Sienna Felicia =)
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #13 Skrevet 26. juli 2008 Theo Martinius var min favoritt på guttenavn Maria Isabel er favoritten på jentenavn, men synes også Maria Natalie er fint (Heter Natalie selv)
Glad i høsten Skrevet 27. juli 2008 #16 Skrevet 27. juli 2008 Celia Isabel eller Emilio Sakarias er finest!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #17 Skrevet 27. juli 2008 Av guttenavna ville jeg valgt Theo Martinius best, eventuelt Benjamin Emilio. Av jentenavna liker jeg Maria Isabel best, eventuelt Celia Isabel. Syns mange av navna er fine hver for seg, men noen av kombinasjonene ble litt tunge. Hva med Theo Sakarias, Benjamin Martinius, Sienna Isabel eller Emilia Isabel?
(Oktober) Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 Fabian og Gabriel passet til Emilio:) Celia Isabel
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #19 Skrevet 30. juli 2008 Kjenner at jeg får litt "stikk i hjertet" når noen ikke liker navnet mitt... men dette er jo en navnedebbat, så smaken er som baken;) Heter Maria og er veldig fornøyd. Fikk faktisk veldig mye skryt av navnet mitt da jeg var liten:) De jeg likte best: Maria Isabell Celia Isabell Garbriel Emilio Benjamin Sakarias (hehe, var det Sakarias? Unasett er Benjamin nydelig!) LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå