*vilde* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Vi venter vår første i starten av januar, og har begynnt å kartlegge barnevogn markedet såvidt:-) Jeg er forvirret allerede!! Det som er viktig for oss: - Vognen settes nede i oppgangen, vi bor i 3 etasje, så bør kunne bære babyen opp gjerne i baggen. - Enkel å få inn på trikk/buss , altså at den ikke er for stor -4 hjul (syns bare det virker best i alt slags vær) Er det duo eller kombivogn vi bør se etter? Noen forslag på merker? Og noen forslag på butikker der man kan få god hjelp?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Siden du må bære babyen i bagen vil jeg anbefale kombivogn, da ligger bagen inni sportsdelen, på teutonia mistral tror jeg du kan ha softbag, jeg har teutonia spirtit s3 kombi, med softbag, den er god og varm på vinteren også og lett å bære! Teutonia Mistral er ei lita og lett vogn med fire hjul sier de som har den, og jeg er veldig fornøyd med min teutonia, men den har 3hjul, kanskje ikke så god å få inn på buss og trikk?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Er softbagen på denne stor nok til å brukes om vinteren? Tenker på om man får plass til tjukk vinterpose og det man trenger i de.
Lillefot08 Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Simo kombivogn har den største bagen har jeg hørt. Den skal vi ha:) Da kan vi bare løfte bagen ut med babyen i uten å vekke henne Praktisk.
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Hei! Jeg bor i Oslo , og har termin i desember. Etter mye om og men har jeg kjøpt Bugaboo . Det er den største baggen på markedet , så jeg har kjøpt en stor fin dunpose som passer fint oppi bagen. På vognen kan du bruker både sommer og vinter hjul. Sommerhjulene er svingbare og enkle å trille. Vinterhjulene er store og kraftige, og meget stabile. Dette er en duovogn, det må du ha dersom du skal ha plass til vinterpose ol. Egen sportsdel følger med , som er enkel å fikse. Det finnes adaptere til alle typer barnester ol. Bagen kan du ta av med et enkelt trykk , og har egen bærebøyle. Jeg er kjempe fornøyd med min vogn. Nå venter jeg bare på viner,snø, og baby! Vi kjøpte vår vogn på fru lyng på strømmen , meget hjelpsom betjening , som hadde gått på kurs for¨å demonsrere vognen , og alle finesser og muligheter. Ka tom brukes som barnestol hvis man er ute å spiser!!!! Lykke til!
Nagilimia Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Jeg vil anbefale emmaljunga citycross med hardbag. Denne blir som en kombivogn. Hvis du vil ha en litt større bag kan du kjøpe citybaggen (men den har bare 3 farger med bæreseler. Vi skal ha fargen black croc, men da får man altså bæreremmer på baggen og baggen varer litt lengre). Da blir vognen som en duovogn. Derfor jeg anbefaler denne vognen fremfor simo og feks en av de andre modellene til emmaljunga, er pga fordi du ville ha en lett vogn med 4 hjul. Jeg kjører mye kollektivt, og da slipper man hjelp med vogna for den er så lett at man klarer å løfte den selv. Tror du vil klare deg fint med en liten bag for babyen din er jo så liten den kan være når det er vinter, og når våren og sommeren kommer skal man jo ikke ha stor vinterpose oppi.
*vilde* Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2008 Tusen takk alle sammen for mange gode innspill!
Ksenia & Anjem Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 fikk sønnen min 8 januar..har emmaljunga smart duo kombi..elsker vogna!!
karinamissimo Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Veldig bra valg! Vår sønn har blitt 8 måneder - født i desember i Oslo - vi bodde først i leilighet i byen, nå i hus litt utenfor - og vi er superfornøyd med bugaboo! Anbefaler den på det varmeste. Lett å bære barnet inn både i bag og i sportsdel - tar ikke mye lagerplass siden sportsvogn og bagdel monteres på samme ramme, lett å trille, lett å pakke i bil, lett å reise kollektivt med, vi bruker nå sportsdelen som "vippestol" på stranden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå