Tomine is my star Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Får man kjøpt det ferdig,eller må man lage det selv med mix og sånt?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Du kan lage, men jeg har kjøpt ferdig på både Rema og Coop Mega - Alains aioli tror jeg den heter. Ligger i nærheten av der de har småtapas og parmaskinke og sånn.
Tomine is my star Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Hvordan ser den ut,tube,flaske? Har spurt på coop og rema her jeg bor,men de vet ikke...har ikke funnet noe i butikken heller...
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Vil tippe du bør ta en tur på Ultra eller Meny, de er flinke til å ha et godt utvalg på litt mer ukjente varer..
Tomine is my star Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2008 Hehe...bor på en pitte liten plass...har ikke flere butikker her enn de to jeg nevnte...
metaMORfose Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Det er så enkelt å lage at jeg ville heller gjort det. 1 pk majones 2-3 hvitløksbåter ca en halv sitron, press saften av den. salt/pepper - gjerne kvernet men går helt fint med vanlig dryss også. Jeg setter den gjerne i kjøleskapet noen minutter - har jeg planlagt noe så lager jeg den kvelden før eller samme morning.
petite fleur Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Har sett en type på Rema som ikke er så verst, tror det var den som ble nevnt oppi her. Det er en flat, rund boks med gjennomsiktig plastlokk. Men den var likevel ikke så god som min hjemmelagede;-) (dette er en stor porsjon) 1 boks rømme 1 pk majones 1 ss sennep 3-4 fedd hvitløk salt og pepper Lag den helst kvelden i forveien.
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Mills har en i en sånn "stående" tube. Lilla etikett. Ellers vil jeg anbefalle å lage det fra "scratch", mye bedre 3 dl smakløs olje (f.eks mais, raps, soya eller solsikke. Ikke olivenolje!) 1 egg 1 fed hvitløk 1 ss eddik Putt alt i et stavmikser-beger. Sett stavmikseren i bunnen av begeret og start den. Når det begynner å bi hvitt hev mikseren sakte oppover. Evt litt opp og ned etterpå til alt er hvitt. Ferdig! Jeg pleier å blande 1 stor ss Idun grov sennep i halvparten. Så får jeg to varianter ut av en posjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå