Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at jeg visste det er et Maxi cosi bilstol plutselig i hus.. Sambo har arvet det av broren sin. Jeg er vel litt mer kritisk av meg enn han og hadde gjerne sett at vi pratet litt om dette før det kom i hus men nei.. Jeg stiller spørsmålstegn ved hvor gammelt det er, har jo lest at det ikke bør være mer enn 5 år pga slitasje av materialet, dette synes sambo er tull for han mener at en bil blir jo også slitt osv.. Det eldste barnet deres er rundt 5 tror jeg (holder ikke rede på alderen til alle han er onkel til for det er så mange : ) men vet ikke om de brukte det til han på 5 eller bare til han som nå er 2..Stolen ser fin ut i sømmer og sånt. Det passer jo økonomien vår perfekt å ikke kjøpe nytt. Jeg vil liksom ikke begynne grave og spørre broren hans om dette heller. Er jo veldig snilt av de å la oss arve det da..Vi hadde jo visst om de hadde vært med om noen ulykke så jeg føler meg ganske trygg på at setet ikke har vært med i noen kollisjon.. Leser jo også at det ikke skal brukes om det har falt i bakken og det vet jeg jo ikke noe om men det ser jo fint ut da.. Hvordan tenker dere andre om dette med brukt bilstol? MÅ man ha base til denne stolen? Står ikke no mer enn maxi cosi så vet ikke no mer om modellen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi brukte arvet maxi cosi stol uten base til snuppa vår. hadde nok takket for stolen jeg og tatt den i bruk. nekter å tro at svogeren din vil barna dine noe vondt, så de hadde vel sagt det om den hadde vært med i ulykke o.l. å det er jo bare å spørre hvilke barn de har brukt stolen til, å evt hvor gammen den er=)

Skrevet

er lik deg..bilstol skal kjøpes nytt..eg er hysterisk opptatt av sikkerhet...men maxi cosi skal jo være et av de beste setene..er det lite brukt og ganske nytt hadde det vert ok til nøden.. base er å annbefale.det blir lettere å feste da:)

Skrevet

hadde min kjære arvet bilsete uten å prate med meg først hadde eg nok sagt i fra..er for å arve..vi har godt brukt seng og stol,men det blir jp litt anderledes da:) har også brukt vogn som ser helt ny ut...arving er supert utenom madrass og bilstol...

Skrevet

Jeg er nok litt som deg, fint med ting man kan arve, men ikke for enhver pris. Vi har kjøpt samme bilsete til tulla vår. Vi kunne ha arvet et bilsete, men som deg, og sikkert mange andre, er jeg litt skeptisk til akkurat det. Av den grunn at jeg ikke vet hele "historien" til bilsetet. Jeg regner med at det ikke er noe i veien med det, og det kan trygt brukes, men man øsnker jo å være helt sikker. Hvis jeg havnet i samme situajson som deg, ville jeg ha spurt og gravd om alt jeg lurte på, og gitt en god dag i hva andre mente om det...selv om følelsen av å grave ikke er noe særlig, men det viser jo bare at du setter sikkerheten til barnet ditt først.

Vi har kjøpt brukt seng, (kjøper ny madrass da), men bilsete og vogn vil vi ha nytt. Bilstol pga sikkerhet, vogn pga rein "forfenglighet", vi vil ha ny og ubrukt vogn til vårt første barn. Og, det er spesielt å kjøpe første vogna til barnet sitt.

Skrevet

Det var noen som sa at det er en slags dato stempling på setene...

Om ikke annet hør med svoger'n din. Er setet to år gamelt er det det jo kanon bra, er det over 5 år (antar at de har en unge over 5?), ville jeg sagt det som det er "trygg trafikk anbefaler at setene ikke er mer enn 5år gamle pga at plasten blir sprø".

-Trafikksikkerhet er ikke noe du gambler med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...