Lykkeligmammatiltre Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Datteren min ble 3 år i begynnelsen av juli, noen som vet om jeg kommer til å få kontantstøtte denne mnd eller ikke? eller var juni siste mnd?
Lykkeligmammatiltre Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. juli 2008 OG vet noen om jeg må gi beskjed til NAV at hun er blitt 3 år nå, eller skjer det automatisk at de trekker kontantstøtten?
iznogood Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Juni var siste måneden. Og NAV stanser den automatisk.
mai mammaen til to Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 du får nok for juli og. for man får ikke kontantstøtten før mnd etter barnet er fylt ett år.. og da får man til og med den mnd de fyller 3.
RajaPia Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Din siste var i juni , selv om den første ikke kommer før måneden etter fylte 1 år. Det sa de i allefall på NAV.
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 På NAVs nettsider står følgende: "Kan gis for barn mellom ett og tre år og for adoptivbarn som ikke har begynt på skolen. Støtten gis maksimalt i 23 måneder og barnet må ikke ha heltidsplass i barnehage med offentlig driftstilskudd" Jeg antar dette betyr at siste måned for deg var i juni (fikk du ikke penger i går, kommer de ikke, utbetalingsdato var 29. Se http://www.nav.no/page?id=265)
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Det var 24 mnd (altså t.o.m. måneden barnet fyller 3 år). Men den sittende regjeringa ville jo gjeren kutte litt her og der, vet du. Så i tillegg til å sette ned beløpet kuttet de den siste måneden, slik at det nå er t.o.m. måneden FØR barnet fyller 3 år. Dette rammer svært få barn, da de fleste som har KS uansett bare har det en kortere periode. Noe særlig penger spart for staten blir det ikke. Men det har en viktig symbolverdi at HI får kontantstøtte en mnd kortere enn hun ville fått uten sosialistisk flertall. Dette er fremskritt i ordets rette betydning, og det er det AP/SV som står for :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå