Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etterhvert som vi har fått etablert grøt til frokost og kvelds, et middagsmåltid og fruktmos eller skive til lunsj så er den lille jenten min på 8mnd blitt mindre og mindre interessert i puppen. Jeg sliter med å få henne til å ta puppen mer enn kanskje 2 ganger om dagen og da er det mye tull og hun får i seg en brøkdel av det hun drakk før. Om natten våkner hun en gang for melk men selv da drikker hun mye mindre enn før.

Problemet er at hun vil ikke ha mme, og jeg hadde håpet å venne henne av nattmåltidet snart og da er jeg redd hun ikke får i seg noe melk.

Er det en viss mengde melk de MÅ ha? Hun får jo litt melk gjennom grøten og hun får i seg nok væske for hun drikker vann.

Noen andre med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mye av det samme lurer jeg på.. tuppa her tar ikke flaske heller men driver og drikker seg opp igjen på natten tror jeg..for våkner oftere enn hun noen gang har gjort..

puppen er liksom ikke noe stas på dagen mer.. da må hun være veldig sulten.. tulla her er seks og en halv måned, men begynte med fast føde fra fire måneder pga mye gulp.

jeg som ville amme til hun var over året.. noen tips til hvordan få det til?

Skrevet

Lurer på akkurat det samme! Og det rare er at ingen klarer å svare...

Jeg ammer tulla morgen og kveld (ofte bare 1 pupp på kvelden). Noen ganger spiser hun også 1 gang i løpet av natten.

De siste dagene har hun endelig begynt å ta flaske, så da får jeg lurt i henne ca 90ml mme på dagen.

Lurer veldig på om hun får i seg nok melk?? Trenger jeg å gi henne den flasken med mme på dagen, eller er det nok å amme morgen og kveld?

Skrevet

Men hva med å pumpe ut og gi på flaske da? Istedet for mme? ;-) Er fort gjort.

Skrevet

Nå har jeg ikke mer melk enn at det går å amme morgen og kveld (den forsvant ved innføring av fast føde v 6 mnd) og pumping har jeg aldri fått dreisen på. Får aldri igang utdrivningen...

Skrevet

faktsisk deilig å høre at vi flere med samme problemet.. noen som vet om puppe interessen tar seg opp igjen etterhvert? synes det er så mange som ammer så lenge. Hva er trikset?:.;)

Skrevet

Ganske "betryggende" å høre at vi er flere med samme problem. Det er ikke så lett dette her, skjønner jeg. Vi skal på kontroll i morgen, så kan da kan jeg nevne det for helsesøster....men tviler på hun kan hjelpe noe mer. I mellomtiden får jeg fortsette med en natteamming så hun får i seg litt ekstra melk i hvert fall.

Skrevet

del det gjerne med oss hvis helsesøster har noen fornuftige råd:)

Skrevet

dytter denne litt jeg i håp om at noen har noen gode råd eller erfaringer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...