Gå til innhold

Vil DU bli ammehjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt en amming som har gitt deg god innsikt i amming på godt og kanskje også vondt? Er du ammeentusiast? I Oktober (17-19) er det landsmøte i Trondheim, der kan man bli ammehjelper på en eneste dag! Ellers kan man bli det på ammehjelpens hjemmesider også.

Det er en utrolig givende hobby, tenk at din lille innsats i noens problem kan gjøre en hel ammeperiode fin!

Jeg selv svarer på mailer, jeg chatter på nett og jeg mottar telefoner. Av og til tar jeg hjemmebesøk når ting "må sees". Jeg bestemmer selv hvor mye jeg vil ta.

Vi får ikke betalt, vi betaler faktisk kontingent.

Og dere som ikke vil bli ammehjelper, men ønsker å støtte organisasjonen, det går an å bli støttemedlem!

Velkommen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Expat!

Har veldig lyst å hive meg med på dette kurset, få med meg hele helga inkl fagseminaret på fredag også. Mannen i huset er dessverre redd for at det skal bli altoppslukende med babyprat dersom jeg blir ammehjelper. Han synes det er nok med babychatting på DiB, barseltreff, egne barn osv..

Mitt spørsmål blir da: hvor mye tid bruker man på dette dersom man er ammehjelper, eller la meg omformulere, hvor mye tid bruker DU på det? Og da tenker jeg på den tiden man bruker på Ammehjelpen.no, tlf og hjemmebesøk og den slags. Og da tar jeg ikke med Dibbinga ;0)

Vet at det selvfølgelig er individuelt hvor mye tid man bruker på dette, men tenker litt sånn gjennomsnittlig, om du skjønner hva jeg mener. Er jo ingen vits i å bli ammehjelper om man ikke ønsker å bruke noe tid på det heller..

Ellers så hører du kanskje fra meg på msn etterhvert, har deg der enda siden vinterens ammeproblemer ;0)

Skrevet

Utenom dibbinga, så bruker jeg vel 5min daglig... ikke mye!

Direkte ammedibbing teller faktisk som "aktivitet".

Altså variert på mail (får gjennomsnittlig en mail i uka), telefoner (1-4 i uka, det tar stort sett 15min hver gang, jeg har en egen gammel mobil med pre-pay (gratis å motta samtaler serru!) jeg får dem på for å separere dem fra hustelefonen, og så har jeg sjeldne hjemmebesøk. Da kommer de vanligvis til meg, så slipper jeg streve med barnevakt...

Andre går hjem til folk, og jeg har ennå ikke hatt et hjemmebesøk som tok mer enn en time.

Skrevet

Takk for svar! Får la gubben lese svaret ditt, så ser han selv at man ikke trenger å bruke mange timer daglig på dette ;0)

Skrevet

Dumme spørsmål, men...

Må man selv amme for å bli ammehjelper?

Må man kunne ALT om amminga før man blir det?

Hvem kan bli det? ;-) Jeg selv har jo bare brukt ammeskjold siden mini ble født, er ikke det litt ironisk og bli ammehjelper da...?

Skrevet

Man må ikke aktivt amme, men ha ammeerfaring. Altså ha gjort et ærlig forsøk. Dermed kvalifiserer ikke menn og kvinner som ennå ikke har prøvd det sjøl.

Man lærer mye i prosessen, det er pensum (som for min del var utlest før jeg begynte), deriblant Gro Nylander sine bøker. Og så får man veileder man kan spørre om ting når man er usikker. Vi har også et internt forum med mye info, samt bakkanal til Kompetansesenteret for Amming på Riksen. De som har strevd mye har ofte også søkt informasjon og dermed kan mye!

At du har ammet med skjold er vel ingen hindring, da vet du jo alt om det, på godt og vondt?

Skrevet

Ok ;-) Men er det slik at alle mailer som blir sendt til ammehjelpen kommer til deg? eller er det et forum hvor spørsmål kommer inn? Velger man selv hvor aktiv man vil være?

Skrevet

Vi har et hovedkontor der noen jobber (vår eneste ansatte, hun holder orden på slike praktiske ting som nettbutikken og disse epostene), og så er det vel 50 ammehjelpere som svarer på mail. Man bestemmer selv hvor mange man vil ta, jeg får rundt regnet en i uka. De sender ofte til folk spesielt etter hva de er flinke på. De blir ganske bra kjent med deg i begynnelsen sentralt, slik at de vet hva det er nettopp DU kan! Og, ja, du velger selv hvor aktiv du vil være.

Skrevet

Ok ;-) Jeg har veldig lyst til å bli ammehjelper. ;o)

Skrevet

hvor mye er kontingente på?

Skrevet

rundt 500 kr i året.

Skrevet

Velkommen skal du være!!!!

Det er bare første året det er 500, etterpå er aktivt medlemskap 350.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...