meg og min lille+ magen Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Har en jente på 7 mnd, hun er en drøm på dagen.....leker, pludrer å er fornøyd. Sover tilsammen 1,5 timer på dagtid, fordelt på 3 blunder. Siste soving er fra hal 3 til 3 ca. Legger henne i 7 tiden etter grøtmåltid, dette går helt fint. Men så begynner problemet!! Hun gråter så ofte i løpet av natten, ofte er hun ikke våken en gang men gråter i søvne virker det som....men slutter når jeg kommer å stryker henne på ryggen. Noen ganger er hun også våken nå hun gråter, men gir deg som regel når jeg kommer. Hun får pupp ca i 4-5 tiden for så å sove uforstyrret til ca 7. Blir tilbydt vann når hun våkner i tilfelle hun er tørst. sover i sprinkel seng på vårt romm. Er helt utslitt nå da dette har pågått i 2 mnd snart, får ikke noe sammenhengende søvn da denne gråtingen skjer OFTE!! I natt fikk jeg ikke sovet før kl var 5, å kvart på 7 var det pån igjen. Det sier seg selv at dette ikke går i lengden. På forhånd takk for svar. Håper virkeli noen har erfaringer og tips å komme med til en utslitt mor!
Elle melle deg fortelle Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg vet ikke om jeg har så mye råd å komme med, men jeg har hvertfall erfaring fra nattevåk. Her har snuppa vært våken minimum en gang i timen siden hun var 3 måneder. Ellers så har hun holdt det gående i 3-5 timer på natta. Og det var som regel mer jobb enn bare å gå inn til henne desverre. Nå er hun snart ett år og hun sover faktisk lengere perioder for første gang på flere måneder. Så ja uten sammenhengende søvn i det hele tatt blir det slitsomt. Men det finnes jo litt forskjellig man kan prøve da. Fotsoneterapi vet jeg hjelper mange - ikke oss. Ellers er det jo ting som litt lys på rommet, helt mørkt, helt stille, musikk f. eks. på| osv. Kanskje hjelper det å gå ned til to soveperioder i stedet for tre. Jeg vet ikke hva dere har prøvd. Er det virkelig ille kan man få phenamin, en allergimedisin for små barn. Bivirkningen er døsighet. Vi fikk det etter å ha prøvd alt annet. Vi ville ikke gi medisiner om det ikke var nødvendig. Det hjalp en periode, men ikke neste. Ellers kan jo helsesøster ha noen tips å komme med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå