Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er bare 10 mnd..men vil bare ha kumelk og spytter ut Nan..hmmm..ikke krise det?:) Greit til hun skal begynne i barnehagen om ikke annet da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør jo helst ikke få ren kumelk før de er over 1 år da, så ville nok ikke gitt. Ved å gi dette for tidlig øker du risikoen for laktoseintoleranse. Dersom hun ikke vil ha nan, så gi heller bare babygrøt (er tilsatt melkepulver i dette), litt ost eller youghurt. Behandlede melkeprodukter er bedre enn rene fordi laktosen somregel er helt eller delvis spaltet i disse. Vent med å gi kumelk til hun er passert året og venn henne da gradvis til dette.

Skrevet

Har du prøvd med rismelk?

Skrevet

Ikke vær så fisefine da damer!!!

Så klart du kan gi melkeprodukter nå... så lenge det ikke er mye melkeallergi i familien så gjør da ikke det noenting..

og at ho ikke vil ha mme nå lenger, er bare fint.... ho er snart ett år og skal uansett snart slutte..

da slipper og også denne tøffe avvenningen....

Skrevet

Fisefin? Nå er dette ikke bare snakk om melkeallergi, men laktoseintoleranse og laktoseintoleranse er ikke nødvendigvis arvelig. Jeg har et barn som har hatt dette (men heldigvis vokst det av seg), har du? For jeg skal love deg at det IKKE er noe gøy og da gjør man alt man kan for å unngå at andre barn skal få dette. Barn som har eksem, er mye syk (ørebetnnelse ol) er spesielt utsatt for å få laktoseintoleranse og da bør man være ekstra var med å innføre ren melk. Melkeprodukter er noe annet, som nevnt i mitt andre svar, fordi her er laktosen ofte helt eller delvis spaltet på forhånd. Kanskje du anonym burde slutte å gi missvisende råd om noe du helt klart ikke har peiling på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...