camosilla Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Har kjøpt ny stol - be safe izi combi, og montert den bakovervendt. Et lite problem er at når mini sovner faller hodet hans frammover. Har nå prøvd å få et pledd under framparten på stolen, hjalp kanskje litt... har ikke prøvd han i stolen etter det. Enda da er det liggestillingen vi bruker. Noen andre med samme problem, som har noen gode ideer?
Løvinne77 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Vi har hatt samme problem med vår gutt, han er litt stor i hodet så det er vel litt tyngre enn normalt kanskje, men han satt i alle fall med hodet i fanget i vårt acta graco sete (er det ikke det det heter?). Vi prøvde å bygge opp med en pute under men det hjalp ikke stort pluss at trafikksikkerheten ble jo dårligere... Kjøpte en Brevi stol og la den bak i liggestiling (bakovervendt), men det hjalp heller ikke. Hodet i fanget uansett... Så vi ga opp og monterte Brevi stolen fremovervendt. Snuppenupp er 5,5 mnd gammel så det er vel litt tidlig, men heller det enn at han skal ødelegge nakken sin på å falle helt fremover hver gang vi er ute og kjører. Nå sitter han superfint i stolen, nyter utsikten og snorksover om hverandre, har sjelden sett han sove så godt som han gjør i den stolen Pluss at det er deilig å bare kunne snu seg, så ser man han og kan gi han smokken
Mariamin Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Kjøp en sånn nakkestøtte på babybutikkene. Jeg kjøpte den minste de hadde men den var for tykk bak nakken, så jeg sprettet den opp, tok ut fyllet bak, og sydde den igjen. Nå ramler ikke hodet ned på siden når hun sover lenger:-) Vi har Acta (?) bilstol. Det går ann å få stolen i en hvilestilling på den.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 det gjorde snuppa før også, men ikke nå lengre.. men når hun gjorde det brukte vi en nakkestøtte.. vi har besafe izi combi
To prinsesser Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Vi har oxo kjøpt det setet og hadde samme problem med babyen vår. Og da vi var i sverige fant vi en sånn lang rund dings som du legger helt innat setet og setter baby setet oppå så den heller litt bakover.. kjempe kjekt så har ik det problemet lenger.. Og den er til akkurat dette problemet:)
ja08 Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 To prinsesser: vet du hva det du bygger opp bilstolen kalles? Eller iallefall navnet på butikken som selger det?? Skulle gjerne kjøpt en likedan. Jeg bygger bilstolen opp med et tykt strandunderlag. Stolen (acta graco m.base) blir litt mere vinglete, men han får iallefall en bedre sovestilling. Hvis ikke faller hodet framover og da må jeg sitter og holde det og det er slitsomt i lengden:)
To prinsesser Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 ja:) det heter SIT.RITE.. Car seat leveler.. Kjøpt den på barnebutikken i svinesund:) husker dessverre ik hva butikken heter men er bare den der tror jg
ja08 Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Tusen takk for svar To prinsesser. Jeg skal søke etter den på nettet...)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 De har det på reflex også. Ligner sånne skumplast baderør som kan bøyes, bare kortere.
ja08 Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Flott:O))Så de på nett nå. Takk for tipset om reflex.
camosilla Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2008 Takk for mange svar. Da skal jeg se om jeg får kjøpt sån til å bygge opp med:)
ja08 Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 Søkte etter car seat leveler på google. Trur den omregnet fra euro kommer på rundt 50 nkr. Men, jeg skal dra å handle den på barnebutikk idag (hvis de har) trenger den til hyttetur imorgen:)
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 Vi har bare rulla sammen et babyteppe og plassert det akkurat som på bildet av denne car seat leveler. Er ikke det godt nok? Orker ikke kjøpe enda flere duppedingser. Rart at de lager babystoler som ikke passer i mange biler.
To prinsesser Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 Bare hyggelig:) Så den bare helt tilfeldig der så men den funker kjempe bra! babyen vår ligger kjempe fint i setet sitt nå Har den sikkert i barnebutikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå