Gå til innhold

Teutonia vogner, trenger råd og tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har lest og lest på nettet og funnet ut at teutonia er et seriøst alternativ. Så drar vi innom en butikk for å få de demonstrert og på den ene butikken er det bare ferievikarer som ikke kan svare på noen ting og på den andre butikken er selgeren fullstendig emmaljunga frelst. Sistnevnt kunne definitivt sine saker men jeg er usikker på om jeg vil ha en emmaljunga vogn. Så, spørsmålet til dere som har peiling er;

Er teutonia mistral katastrofevogn å ha på vinteren ettersom den ikke er like "tett/kompakt" som emmaljunga? Blir dette en trekkfull vogn selv med hardbag?

Er det veldig tungvint at den ikke er like høy som E?

Jeg liker vognen fordi den er lett, blir liten sammenslått og dermed vil være grei å bakste med i en bil. Den har også valg på hardbag eller soft. Vil forresten disse være altfor små til dunpose, skinn e.l?? Ellers har jeg lest mye om den og mange er veldig fornøyde med vognen. Det som blir trukket frem ang Emmaljunga er ofte at mange syns denne er tung..

Har tenkt å kjøpe èn vogn og vil helst gjøre et så godt kjøp som mulig=)

Kom gjerne med argumenter for andre om det er noen dere mener er tidenes beste vogn=)

Takker på forhånd=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også begynt såvidt å kikke på vogner, og lurer på det samme! Spesielt hvilken bag jeg burde ha, siden denne vil bli brukt til vinteren.

Har ikke hørt om at dette skal være noe trekkfull vogn?

Dama på butikken her anbefalte Teutonia, men vi fikk ikke spurt om så mange detaljer der og da. Har spesielt sett på Mistral S.

Skrevet

Jeg har både teutonia og emmaljunga;)

Har ikke mistral, og har emmaljunga city cross som er en lett emmalj vogn, men forsøker å svare:) Brukte teutonia mykbag om hverandre i de to vognene.

Hvis du får baby på vinter vil du nok kunne bruke bagen med dunpose. Jeg fikk vårbaby, og i begynnelsen av november brukte han ennå bagen, og da hadde jeg bakdelen av lammeposen i bunnene. Og han er en stor gutt:) Hvis det blir trangt kan du ta av overdelen på bagen og heller bruke det stormtrekket over bagen.

Syns ikke teutoniaen er mer åpen på vinterstid enn emmaljunga. Jeg brukte som sagt stormtrekket til teut. over bagen, og det går litt opp på kalesjen og skjermer for vind og snø.

Hvis du skal ha teutonia ville jeg vurdert lufthjulene, de standard luftkanalhjulene er ganske harde. Emmalj sine luftkanalhjul er gode:)

Fotbrettet på teutonia er bedre til en stor gutt med skitne støvler;) Emmalj har stofftrekk på fotbrettet.

Min gutt er nå 2,5 år og jeg bruker begge vognene ennå. Liker godt begge to så kan egentlig ikke si at en er å foretrekke:) Eneste jeg gjerne ville hatt er svingbart håndtak, og da må man enten ha mistral/prestige eller cerox (ville ha letteste emmalj så det var ikke aktuelt for oss).

Håper noe av dette er til nytte for deg:)

Skrevet

Takk for gode svar. Det forteller jo iallefall at det ikke er noe problem mht størrelsen på bagen.

Er det noen andre som har erfaringer med mistral evt prestige?

Skal ha vogn med fire hjul men er emmaljunga mer stødig enn mistral eller er den rett og slett bare større? Noen som vet?

Når jeg skriver emmaljunga er det edge duo og city jeg tenker mest på da det er disse to som er aktuelle om det skulle bli emmaljunga.

Skrevet

Jeg har Prestige!

Forskjellene fra Mistralen er:

- 6 cm høyrere

- Sportsinnsatsen klikkes av og på. På mistralen sitter den helt fast.

Dvs at du feks kan kjøpe en hard duobag og klikke på. Du klikker også på samme kalesje som er på sportsdelen. Dette gjelder også bilstol.

- 1 kg tyngre (lure på det er 13 kg da)

- litt dyrere men ikke mye. Men syns da man får igjen for det om behovet for hardbag & bilstol er der.

Jeg er personlig kjempefornøyd etter 5 andre vogner;)

Lykke til!

Skrevet

Edgen er jo et dråg av en vogn i forhold til Mistralen. Har begge, men kjøpte Mistral som sportsvogn, da jeg synes edgen ble altfor tung. (Avhengig av buss/tog). Men elsker bagen på edgen (masse finesser)!!

Mistralen veier vel 11 kg, kan bytte kjøreretningen og masse finesser med kalesjen.

Skrevet

Jeg heller nok mer og mer mot prestige, ser ingen grunn til å ha en vogn med så mange finesser jeg ikke har bruk for. Men,vet du om det er mulig å bruke softbag i hardbagen som man klikker på prestige? Vet du forresten prisen på vognen komplett med sportsdel og hardbag? Hva følger evt med av trekk, veske el.l

Syns dette er vanskelig jeg. Får desemberbaby og bor på landet.

Skrevet

Jeg hadde simo duo de første seks mnd til guttungen.. så kjøpte jeg en teutnonia mistral til guttungen.. den er bare helt fantastisk!!!

Venninna mi brukte den med mykbag til snella si.. med både lammeskinnspose og det som var.. ;) Ikke noe problem! Da har du vogn hele vogn sesongen.. SUper vogn!! ;)

Skrevet

Men apropo.. jeg ville tatt prestige hvis jeg hadde valgt på nytt.. Det er jo akkurat samme vogna som mistral men flere finesser... du kan sette på hardbag.. adapter og bilstol..

Skrevet

Men de har ikke samme hjulene som Mistral S'en.

Tror jeg har lyst på den :P men skal også ha desemberbaby, så må tenke på vinterføre og plass til vinterpose da.

Skrevet

Vet noen hvor mye koster mistral eller prestige i Norge, Sverige?

Skrevet

7300 betalte jeg for min prestige i februar...i norge...med softbag..

Skrevet

Et svar til en lengere oppe.

Man kan garantert ikke ha softbag oppi hardbaggen. Hardbaggen er nokså lik disse andre vognbaggene som citybag, oth, brio osv., +/- selvfølgelig.

Tror man skal kunne bruke skinnpose hvis man får vinterbarn, da ikke barnet fyller vognen så mye, hvis ikke hadde jeg gått for dunpose.

Skrevet

Har Mistral, og fikk barn i september. Hadde hardbag. Denne ble i minste laget allerede i januar/februar, og gikk derfor over til kun å bruke sporstdelen, men det var ikke noe problem. Brukte Lammypose og den fikk ikke plass i hardbagen når lillemann ble lang:-) Veldig fornøyd med vognene ellers. Har lufthjul, og synes den er stabil og lett å trille. Synes ikke den er åpen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...