Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3mnd har vokset seg så stor at vi må skifte til en større seng enn den vugga vi har.

Vet jo at babyer ikke skal ligge med pute, men har noen spørsmål:

1. Når kan de begynne å ligge på pute?

2. Hva er størrelsen på vanlige sprinkelsenger?

3. Hva slags størrelse i dyne og pute bruker man i her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare?

Skrevet

Fortsatt ingen som ønsker å svare???

Skrevet

Jeg vil gjerne svare:-) Men har ikke alle svar da.

Har også en stor gutt på 3,5 mnd som snart er for stor for vogn-bagen sin:-)

1. Når kan de begynne å ligge på pute? Dette vet jeg ikke.Fyrioterapeut vi går hos sa at vi kunne prøve å legge en hånduk under hodet på junior for å få han til å ta smukk bedre så det er sikkert ikke så farlig å bruke pute om du ønsker dette.

2. Hva er størrelsen på vanlige sprinkelsenger?120 * 60 cm

3. Hva slags størrelse i dyne og pute bruker man i her? Jeg har kjøpt dundyne som er 80*100. Var hos min mor og hun kjøpte junior dyna som er 100 *140 og den gikk også helt fint å legge i sprinkelsengen. Kjekt å ha en dyne han kan ha litt lenger når han kommer på besøk med mormor. Når det gjelder putestørrelse er det 35*40 som er den minste tror jeg. Jeg har pute i sengen hans men den bruker jeg til å legge på siden av han for å skape trygghet og varme.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hørt at pute skal dem ikke ha før de er året, så lenge de ikke har flat bakhode. Men d er ingen grunn til å ha pute når de er året heller hvis d ikke er noe grunn til d. Jenta mi knør sånn i senga at puta havne bare oppå hode...

Vi bruker 80*100 i senga og i vogna. Passer helt fint :) Synes juniordyna (100*140) ennå blir stor hos oss.

Og vanlige sprinkelsenger er 120*60 ja. Noen er 115*55 eller 120*55 men dette er ikke så vanlig lenger, er på eldre senger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...