Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Gutten min nærmer seg 9mnd. Han sover 3 lurer hver dag, hver lur er 1/2- 1 time, totalt er det i snitt ca 2 timer lur på dagtid. Lurene er ca 8-9, 12-13, 15.30-16. Når går det over til 2 lurer og så til 1 lur pr. dag? Han skal begynne i barnhage når han er 1 år og da er det vel vanlig med 1 lur? Skal jeg "avvenne" han med 3 lurer pr. dag eller finner han ut av dette selv?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 snuppa har aldri sovet 3lurer fra hun sov til faste tider.. her har dt gårr i to lurer en etter lunsj å en liten en etter middag.. nå er hun snart 11mnd å sover en lur og det er etter lunsj.. dette har hun gjor veldig lenge fra før hun var 9mnd.. så eg ville hvertfall prøvd å få han ned i 2lurer;)
Anele&Solstråla Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jenta mi er strax 9 mnd og har vel hatt to lurer i iallefall 1mnd nå...VI står opp i 7 tiden, også sover hun fra 10-11 i en til to timer...Også sover hun fra 15- 16 eller 17, alt ettersom..Legger henne kl 19. Hun har styrt dette mer eller mindre selv, men barna er jo forskjellige:)
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 I det siste har han våknet 05.30 og er trøtt igjen etter ca 2 timer og sover 1 time. Jeg sover ofte sammen med han den luren, blir så trøtt av å våkne 05.30. Han legger seg 19, men sovner ofte ikke før 19.30-20. Han har noen småoppvåkninger i løpet av natten (får ikke mat), som regel våkner han fordi han har snudd seg over på magen og har armene strake. Da er det som regel nok at jeg snur han så sover han videre med en gang (men ikke jeg....) Det ideelle hadde vært om han sov lenger om morgenen og droppet den første luren, men hvordan skal jeg få til det?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 vi står opp i 7 tiden å noen ganer er snuppa veldig trøtt før lunsj men da prøve reg å aktiviser henne å gjøre ting slik at eg drøyer det til etter lunsj.. men det blir jo litt lenge i ditt tilfelle å starte med.. men prøvd å drøy luren lengre å¨lengre for hver dag så tror eg det vil gå sge til.. men kansje hun hadde sovet lengr eom hun hadde sovet mindre på dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå