Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg vurderer å ta sykepleien neste år. Hvordan er jobbmulighetene når man bare er student? Er det lett å få vakter eller krever de at du nesten er ferdig med studiet før man får jobbe? Jeg er nemlig helt avhengig av å jobbe ved siden av studier og det beste er jo å jobbe med det du studerer til. Tusen takk for alle svar!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Her jeg bor er det ingen problemer med og få jobb på f,eks sykehjem som assistent.. =)
OneOfTheBoys Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Absolutt 0 problem, sykepleierstudent eller ikke! Du får lønn som vanlig assistent første året, men etter bestått 1 året rykker du opp til hjelpepleierlønn!
*jaja* Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Er sykepleierstudent. Ferdig med førsteåret. Fikk tilbud om å jobbe der jeg hadde første praksisplass. Tror ikke det er noe problem å få seg jobb som assistent på sykehjem. Det er bare å ringe rundt å høre nå det Jeg derimot, klarer ikke jobbe ved siden av. Studiet er ganske tøft og med 2 barn som krever sitt, så bruker jeg all fritid jeg har på barna mine.
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Tusen takk for svar! Er greit å vite. Driver å vurderer litt fram og tilbake her. Lar de studenter ha nattevakter og? He he, mye rart en skal tenke på
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Har to barn jeg og. Vil vente ett år ihvertfall for da begynner de å bli store pluss at jeg skal ta det som deltid isåfall. Jobbe ved siden av studier har jeg gjort før. Må man så må man
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Kan vel ikke ha ansvarsvakter på netter nei.. Men om det er sykehjem f.eks som krever mer en et par stk på jobb så vet jeg at assistenter har blitt brukt i mange tilfeller ja.. Det er veldig ofte behov for assistenter også på natt innen helsesektoren.. =)
Skravlefruen med huleboer Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Som student får man gjerne jobb som "pleieassistent" både på sykehus, sykehjem og i hjemmesykepleien. Det er kanskje spesielt smart å se seg rundt i sommerfeiren, da er behovet STORT! I løpet av førsteåret har du praksis på sykehjem/gamlehjem, der får du garantert jobb om du har lyst på det. I løpet av andreåret har du praksis på sykehus, og mange da får tilbud om å gå tredje hver helg, og gjerne ta ringevakter. Hvor stort tilbudet er avhenger av hvilken av deling du er på. Det er kjeeeempelurt å jobbe innenfor helsevesenet under studiet, du får så utrolig mange gratispoeng både for å ta med seg erfaringsmeeeig når du begynner som sykepleier, samt forståelsen for faget under utdanning
Skravlefruen med huleboer Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde nattevakter i psykiatrien under sykepleierstudiet.. så det finnes nok forskjellige tilbud som nattevakt til studenter også :-)
OneOfTheBoys Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Jeg jobber i hjemmesykepleien og her går vi 2 sammen på natt. En må kunne gi medisin (f.eks hjelpepleier eller sykepleierstudent som har fullført 1 året) og en kan være ufaglært (dvs. at du kan jobbe natt fra dag 1 om du vil). Dersom det ikke er en sykepleier på natt, er det en sykepleier som har bakvakt. Her får vi dobbelt betalt dersom en av nattevaktene blir syk!! :) Min erfaring (ut fra slik studiet er bygget opp der jeg går) er at du kan jobbe en del første året, men 2 året blir det KNALL tøft. Vi har 20 uker praksis på sykehus, og da er det lite tid og krefter til å jobbe utenom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå