meg og jentene Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jenta mi er snart to år og begynte i barnehage sist høst. Da var hun forståelig nok mye sliten på ettermiddagene, mye syk også, vanskelig tilvenning osv. Nå stortrives hun i barnehagen, ofte jeg må tvinge henne til å gå hjem, vi er superfornøyd med barnehagen på alle måter og ingen problemer. Men; hun er fortsatt så sliten på ettermiddagene! Nesten hver ettermiddag er det sånn sliten-sutring og innimellom hylgråt uten "synlig grunn". Etterhvert som hun har blitt ganske god til å snakke, har hun også flere ganger i det siste bedt om å få legge seg og prøver å klatre opp i senga. Hvis jeg legger henne vil hun bare opp igjen, klarer ikke å ligge rolig, virker helt oppspilt. Og er jo egentlig bra hun ikke sovner også, hun sover jo en til en og en halv time i barnehagen og sover ganske godt om natta, tror egentlig hun ikke trenger mer søvn, for våkner av seg selv ganske tidlig om morgenen. Prøver rolige aktiviteter inne, og gir henne faktisk oppmerksomheten hun krever så og si hele ettermiddagen. Men skulle gjerne sett at hun ikke var så trøtt. Hun kunne sikkert lagt seg ved 18-tiden og sovnet lett, men hun har ca 11-timers netter, og vil jo ikke hun skal starte dagen kl 5 om morgenen. Så legger henne mellom 19 og 19.30. Noen ganger litt før hvis hun er ekstra trøtt. I helgene er hun mindre sliten.
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 det er slitsomt å gå i barnehagen. vi sliter med søvn og våken/trøtt, våken og trøtt og sover til feile tider. så har ingen råd, bare trøst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå